site analysis
ΤΗ ΚΓ’ ΤΟΥ ΜΗΝΟΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
ΜΝΗΜΗ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΥΤΑΔΕΛΦΩΝ ΟΣΙΩΝ ΜΗΤΕΡΩΝ ΗΜΩΝ
ΠΟΛΥΞΕΝΗΣ ΚΑΙ ΞΑΝΘΙΠΠΗΣ
ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ
Ποίημα Χαραλάμπους Μπούσια
ΑΘΗΝΑΙ 1994
ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΜΑΜΑΛΟΥΓΚΟΣ
http://www.nektarios.gr/
ΕΝ ΤΩ ΜΙΚΡΩ ΕΣΠΕΡΙΝΩ
Εις το Κύριε εκέκραξα· ιστώμεν στίχους δ´
και ψάλλομεν τα εξής Προσόμοια. Ήχος α . Πανεύφημοι μάρτυρες.
Λαμπόμεναι
θείαις αρεταίς, το ζοφώδες έρεβος, της αγνωσίας ηλάσατε, και θεία χάριτι,
Πολυξένη μάκαρ, και Ξανθίππη πάνσεμνε, οδόν την φωταυγή και σωτήριον, προς τον
Παντάνακτα, την απάγουσαν εδείξατε, θεοφόροι, σωθήναι τοις θέλουσι.
Δυάς αυταδέλφων
γυναικών, ευκλεείς μαθήτριαι, των Αποστόλων γηθόμεναι, αυτών τοις ίχνεσιν, εν
τη Ισπανία, ευ ηκολουθήσατε, και όνομα Κυρίου το πάντιμον, στερρώ φρονήματι,
Πολυξένη εκηρύξατε, και Ξανθίππη, λαμπάδες της πίστεως.
Ξανθίππην
τιμήσωμεν πιστοί, τον πυρσόν της πίστεως, και Πολυξένην την πάνσεπτον, αυτής
ομαίμονα, εκβοώντες πόθω· του Χριστού ασκήτριαι, δυάς πανευκλεές οσιότητος,
μητέρες ένθεοι, μη ελλίπητε τον Κύριον, δυσωπούσαι, υπέρ των ψυχών ημών.
Του άρχοντος
Πρόβου την σεμνήν, και οσίαν σύνευνον, Ξανθίππην ύμνοις τιμήσωμεν, ως
ισαπόστολον, και αυτής την θείαν, και λαμπράν ομαίμονα, τιμίαν Πολυξένην κραυγάζοντες·
Χριστού ασκήτριαι, οδηγήσατε προς κρείττονα, βίον πάντας, υμάς τους
γεραίροντας.
Δόξα. Ήχος δ´.
Τω θείω
θελήματι εαυτούς υποτάξασαι, και της σαρκός νεκρώσασαι το φρόνημα, της αϊδίου
ζωής την χάριν εδέξασθε, αυτάδελφοι Ξανθίππη και Πολυξένη· ασκητική ουν
πολιτεία διαλάμψασαι, και φωτίσασαι Ισπανίας την χώραν την ένδοξον, μετέστητε
προς τον Νυμφίον Ιησούν, πρεσβευούσαι υπέρ των ψυχών ημών.
Και νυν. Θεοτοκίον.
Εκ παντοίων κινδύνων τους δούλους σου...
Εις τον Στίχον, Στιχηρά Προσόμοια. Ήχος β´.
Οίκος του Εφραθά.
Βίον θεοτερπή,
ανύσασαι ως φάροι, ηυγάσατε τον κόσμον, Ξανθίππη θεοφόρε, και Πολυξένη πάναγνε.
Στίχος: Υπομένων υπέμεινα τον Κύριον
και προσέσχε μοι, και εισήκουσε της φωνής της δεήσεώς μου.
Πάσαν την
χοϊκήν, συνάφειαν λιπούσαι, ομαίμονες φωσφόροι, ως Άγγελοι εν κόσμω, σοφώς
επολιτεύσασθε.
Στίχος: Και έστησεν επί πέτραν τους
πόδας μου..
Πνεύματι θεϊκώ,
αι γλώσσαι πληρωθήσαι, υμών Ευαγγελίου, αυτάδελφοι Οσίαι, τας εντολάς ελάλησαν.
Δόξα. Τριαδικόν.
Έρωτι
πανσθενές, Τριας υπεραγία, σω ιερώ τρωθείσαι, διέπρεψαν οσίως, αι αδελφαί
ασκήτριαι.
Και νυν. Θεοτοκίον.
Λόγον τον του
Θεού, τον άχρονον εν χρόνω, εγέννησας Παρθένε, υπερφυώς διο σε, απαύστως
μεγαλύνομεν.
Νυν απολύεις. Το Τρισάγιον, το Απολυτίκιον
εκ του Μεγάλου Εσπερινού και Απόλυσις.
ΜΕΓΑΛΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ
Μετά τον Προοιμιακόν, το Μακάριος ανήρ. Εις
δε το Κύριε εκέκραξα· ιστώμεν στίχους στ
καὶ ψάλλομεν τα εξής Προσόμοια.
Ήχος δ´. Ως γενναίον εν Μάρτυσιν.
Ως επλήσθητε
χάριτος, του Αγίου του Πνεύματος, πάντιμοι αυτάδελφοι θεοκήρυκες, διεληλύθατε
βίωσιν, εν γη οία πάροικοι, επειγόμεναι ζωήν, προς την όντως αΐδιον, ης
επέβητε, εν χαρά Πολυξένη και Ξανθίππη, επομβρίζουσαι ιάσεις, υμών την μνήμην
τοις σέβουσιν.
Ισπανίας
κλεΐσματα, η σαγήνη εζώγρησε, αποστόλων θείων υμάς και έδειξε, κηρύκων θείων
ακρότητας, θηλέων κυάθιον, Πολυξένη αρετών, και Ξανθίππη θεόφιλε· όθεν σήμερον,
την υμών εκτελούντες θείαν μνήμην, καταστέφομεν τους πόνους, υμών ωδαίς
πανευσχήμοσι.
Πολυξένην
τιμήσωμεν, το πολύτιμον μάργαρον, των Χριστού αμνάδων και την αυτάδελφον, αυτής
Ξανθίππην το έκπαγλον, της πίστεως μέλαθρον, εκβοώντες εν πολλή, κατανύξει·
πρεσβεύσατε, τω Παντάνακτι, ειρηναίον δωρήσαι πάσι βίον, τοις υμάς
ανευφημούσιν, ως ευλαβείς θεοκήρυκας.
Αποστόλων
μαθήτριαι, θεοσοφών γενόμενοι, παρ αὐτῶν
τα πρόσφορα εδιδάχθητε, και ως κηρόν κατετήξατε, σαυτούς παναοίδιμοι, τη αγάπη
του Χριστού, και πλησίον ασκήτριαι, θεοφόρητοι, Πολυξένη ομού τε και Ξανθίππη,
αι κιρνώσαι πάσι νέκταρ, σωτηριώδες της πίστεως.
Ξυνωρίδα
πανθαύμαστον, γυναικών ευφημήσωμεν, αυταδέλφων μνήμην αυτών εν άσμασιν,
επιτελούντες την πάντιμον, και πόθω βοήσωμεν· Πολυξένη διαυγές, του Δεσπότου παλάτιον,
καθικέτευε, συν Ξανθίππη τη γλώσση τη ευλάλω, και αγάπης εκμαγείω, Χριστού ημίν
πέμψαι έλεος.
Μαργαρίται της
πίστεως, αρετών λύχνοι πάμφωτοι, δένδρα ευθαλέστατα θείου Πνεύματος, Ξανθίππη
νύμφη του Κτίσαντος, λαμπρά και απαύγασμα, ουρανίων αρετών, Πολυξένη τα
σύμπαντα, ηγλαϊσατε, πολιτεία υμών τη ισαγγέλω, και ασκήσει ασιγήτω, δι ἧς στεφάνους εδέχθητε.
Δόξα. Ήχος πλ. α´.
Σήμερον αι
ομαίμονες ασκήτριαι Ξανθίππη και Πολυξένη, ως φαεινοί φωστήρες ανέτειλαν τω
κόσμω, δια της αυτών πανσεβάστου μνήμης, καταλαμπρύνουσαι πιστών τα συστήματα·
ισαγγελως γαρ εν γη πολιτευσάμεναι, και τέκνα φωτός οφθείσαι του αστέκτου,
αρετών παντοίων ταις νοηταίς ακτίσι, κατεπύρσευσαν Ισπανίας την χώραν την
ένδοξον· όθεν ολοσχερώς ανατεθείσαι τω Κυρίω, και Αυτού, ακολουθήσασαι τοις
ίχνεσι, μέτοχοι φωτός αϊδίου γεγόνασι, και πρέσβειραι ημών ένθερμοι, προς Θεόν
τον φιλεύσπλαγχνον.
Και νυν. Θεοτοκίον.
Μακαρίζομέν σε, Θεοτόκε Παρθένε, ...
Είσοδος, Φως ιλαρόν, το Προκείμενον της
ημέρας
και τα Αναγνώσματα.
Παροιμιών τα Ανάγνωσμα. ( Κεφ. η´ 1-11 )
Συ την σοφίαν
κηρύξεις, ίνα φρόνησίς σοι υπακούση· επί γαρ των υψηλών άκρων εστιν, ανά μέσον
δε των τρίβων έστηκε· παρά γαρ πύλαις δυναστών παρεδρεύει, εν δε εισόδοις
υμνείται. Υμάς, ω άνθρωποι, παρακαλώ και προΐεμαι εμήν φωνήν υιοίς ανθρώπων·
νοήσατε, άκακοι, πανουργίαν, οι δε απαίδευτοι ένθεσθε καρδίαν. Εισακούσατέ μου,
σεμνά γαρ ερώ και ανοίσω από χειλέων ορθά· ότι αλήθειαν μελετήσει ο φάρυγξ μου,
εβδελυγμένα δε εναντίον εμού χείλη ψευδή. Μετά δικαιοσύνης πάντα τα ρήματα του
στόματός μου, ουδέν εν αυτοίς σκολιόν ουδέ στραγγαλιώδες· πάντα ενώπια τοις
συνιούσι και ορθά τοις ευρίσκουσι γνώσιν. Λάβετε παιδείαν και μη αργύριον και
γνώσιν υπέρ χρυσίον δεδοκιμασμένον· κρείσσων γαρ σοφία λίθων πολυτελών, παν δε
τίμιον ουκ άξιον αυτής εστιν.
Παροιμιών το Ανάγνωσμα. (Κεφ. Λα , 10-31)
Γυναίκα
ανδρείαν τις ευρήσει; Τιμιωτέρα δε εστι λίθων πολυτελών η τοιαύτη, θαρσεί
επ αὐτῇ η καρδία του ανδρός αυτής, η
τοιαύτη καλών σκύλων ουκ απορήσει· ενεργεί γαρ τω ανδρί αγαθά πάντα τον βίον.
Μηρυομένη έρια και λίνον εποίησεν εύχρηστον ταις χερσίν αυτής. Εγένετο ωσεί
ναυς εμπορευόμενη μακρόθεν, συνάγει δε αυτής τον πλούτον. Και ανίσταται εκ
νυκτών και έδωκε βρώματα τω οίκω και έργα ταις θεραπαίναις, θεωρήσασα γεώργιον
επρίατο, από δε καρπών χειρών κατεφύτευσε κτήμα. Αναζωσαμένη ισχυρώς την οσφύν
αυτής ήρεισε τους βραχίονας αυτής εις έργον. Εγεύσατο ότι καλόν εστι το
εργάζεσθαι και ουκ αποσβέννυται ο λύχνος αυτής όλην την νύκτα. Τους πήχεις
αυτής εκτείνει επί τα συμφέροντα, τας δε χείρας αυτής ερείδει εις άτρακτον.
Χείρας δε αυτής διήνοιξε πένητι, καρπόν δε εξέτεινε πτωχώ. Ου φροντίζει των εν
οίκω ο ανήρ αυτής. Όταν που χρονίζη· πάντες γαρ οι παρ αὐτῆς ενδεδυμένοι εισί. Δισσάς χλαίνας
εποίησε τω ανδρί αυτής, εκ δε βύσσου και πορφύρας εαυτή ενδύματα. Περίβλεπτος
δε γίνεται ο ανήρ αυτής εν πύλαις, ηνίκα αν καθίση εν συνεδρίω μετά των
γερόντων κατοίκων της γης. Σινδόνας εποίησε και απέδοτο τοις Φοίνιξι,
περιζώματα δε τοις Χαναναίοις. Ισχύν και ευπρέπειαν ενεδύσατο και ευφράνθη εν
ημέραις εσχάταις. Στόμα αυτής διήνοιξε προσεχόντως και εννόμως και τάξιν
εστείλατο τη γλώσση αυτής. Στεγναί διατριβαί οικών αυτής, σίτα δε οκνηρά ουκ
έφαγε. Το στόμα δε ανοίγει σοφώς και νομοθέσμως, η δε ελεημοσύνη αυτής ανέστησε
τα τέκνα αυτής και επλούτησαν και ο ανήρ αυτής ήνεσεν αυτήν. Πολλαί θυγατέρες
εκτήσαντο πλούτον, πολλαί εποίησαν δύναμιν, συ δε υπέρκεισαι και υπερήρας
πάσας. Ψευδείς αρέσκειαι και μάταιον κάλλον γυναικός· γυνή γαρ συνετής
ευλογείται, φόβον δε Κυρίου αύτη αινείτω. Δότε αυτή από καρπών χειλέων αυτής
και αινείσθω εν πύλαις ο ανήρ αυτής.
Σοφίας Σολομώντος το Ανάγνωσμα (Κεφ. Ε .
15-23 & ΣΤ , 1-3).
Δίκαιοι εις τον
αιώνα ζώσι, και εν Κυρίω ο μισθός αυτών, και η φροντίς αυτών παρά Υψίστω. Δια
τούτο λήψονται το βασίλειον της ευπρεπείας, και το διάδημα του κάλλους εκ
χειρός Κυρίου· ότι τη δεξιά αυτού σκεπάσει αυτούς, και τω βραχίονι υπερασπιεί
αυτών. Λήψεται πανοπλίαν τον ζήλον αυτού, και οπλοποιήσει την κτίσιν εις άμυναν
εχθρών· ενδύσεται θώρακα δικαιοσύνης, και περιθήσεται κόρυθα, κρίσιν ανυπόκριτον·
λήψεται ασπίδα ακαταμάχητον, οσιότητα· οξυνεί δε απότομον οργήν εις ρομφαίαν·
συνεκπολεμήσει αυτώ ο κόσμος επί τους παράφρονας. Πορεύσονται εύστοχοι βολίδες
αστραπών, και ως από ευκύκλου τόξου των νεφών, επί σκοπόν αλούνται, και εκ
πετροβόλου θυμού πλήρεις ριφήσονται χάλαζαι. Αγανακτήσει κατ αὐτῶν ύδωρ θαλάσσης, ποταμοί δε συγκλύσουσιν
αποτόμως. Αντιστήσεται αυτοίς πνεύμα δυνάμεως, και ως λαίλαψ εκλικμήσει αυτούς.
Και ερημώσει πάσαν την γην ανομία, και η κακοπραγία περιτρέξει θρόνους
δυναστών. Ακούσατε ουν βασιλείς, και συνέτε· μάθετε, δικασταί περάτων γης.
Ενωτίσασθε οι κρατούντες πλήθους, και γεγαυρωμένοι επί όχλοις εθνών. Ότι εδόθη
παρά Κυρίου η κράτησις υμίν, και η δυναστεία παρά Υψίστου.
Εις την Λιτήν, Ιδιόμελα. Ήχος α´.
Ευφραίνου εν
Κυρίω γυναικών θεοσεβών η ομήγυρις, επί τη μνήμη των ασκητριών Ξανθίππης και
Πολυξένης· αύται γαρ εν αληθεί οσιότητι και αρετών ταις πράξεσι, Χριστόν
εδόξασαν ευαγγελικώς πολιτευσάμεναι· και νυν εν αγκάλαις Αβραάμ αναπαυόμεναι,
πρεσβεύουσιν απαύστως διδόναι ημίν το μέγα, και πλούσιον έλεος.
Ήχος β´.
Υπεριπτάμεναι
των γηΐνων ουρανίω φρονήματι, προς ασκητικούς εχωρήσατε αγώνας, Ξανθίππη και
Πολυξένη· νεκρώσασαι γαρ την σάρκα συντόνω ασκήσει, τον νουν επτερώσατε
γεγηθυίαι προς τον Κύριον, των εφετών το ακρότατον· Αυτόν ουν και ημάς αξιώσατε
ιδείν εν πόλω, τον δοξάζοντα τους επομένους Αυτώ, εν αγάπη και δικαιοσύνη.
Ήχος γ´.
Τα κρείττονα
ζηλούσαι χαρίσματα, τρυφάς και δέοντα πάντα, ώσπερ σκύβαλα ηρνήσασθε, ομαίμονες
οσίαι Πολυξένη και Ξανθίππη· ασκητικής όθεν τελειότητος, πρακτικοί υφηγήτριαι
γενόμενοι, πολλούς ειλκύσατε προς μίμησιν, των θεοφιλών υμών καμάτων· και νυν
εν τη ουρανίω παστάδι, συν τω Νυμφίω Χριστώ ευφραινόμεναι, ικετεύσατε σωθήναι
τους πόθω, υμάς τιμώντας εν άσμασιν.
Ήχος δ´.
Εξέπληξαν
βροτούς τα λαμπρά υμών κατορθώματα, ασκήτριαι Ξανθίππη και Πολυξένη· ως άσαρκοι
γαρ προσεπαλαίσατε εχθροίς τοις αοράτοις, και Κυρίω ευηρεστήσατε· αναδραμούσαι
ουν προς πόλον, χάριν εύρατε πρεσβεύειν τω Κτίσαντι, υπέρ των ψυχών ημών.
Δόξα. Ήχος ο αυτός.
Τας εν οσίαις
θαυμαστός Ξανθίππην και Πολυξένην, τας εν Ισπανία καμάτοις αόκνοις διαλαμψάσας,
ύμνοις και ωδαίς πνευματικαίς οι πιστοί ευφημήσωμεν, απορρίψασαι γαρ παν
σαρκικόν φρόνημα, και αρνηθείσαι κόσμου ματαιότητα, όλη ψυχής εφέσει Χριστώ
ηκολούθησαν, και κατά μέθεξιν εθεώθησαν· και νυν αγγέλοις εν Εδέμ
συναγαλλόμεναι, και τον ποθεινόν Νυμφίον θεώμεναι, αιτούνται ημίν ιλασμόν
αμαρτιών παρά Κυρίου, και το μέγα έλεος.
Και νυν. Θεοτοκίον.
Εκ παντοίων κινδύνων τους δούλους σου....
Εις τον Στίχον, Στιχηρά Προσόμοια. Ήχος πλ.
α´. Χαίροις ασκητικών.
Χαίροις, των
γυναικών ξυνωρίς, ασκητριών συγγόνων θείον καλλώπισμα, αγάπης Χριστού οι
λύχνοι, της εγκρατείας πυρσοί, και θεοκηρύκων χείλη πάνσεπτα· αμνάδες περίβλεπτοι,
του σοφού Αρχιποίμενος, της απαθείας, μυροθήκαι πολύτιμοι, θείου Πνεύματος,
φωτεινά οικητήρια· φοίνικες αγλαόκαρποι, στερράς ενασκήσεως, καρποφορούντες αφθόνως,
του Παρακλήτου τας χάριτας, ημίν πέμψαι Κτίστην, Πολυξένη και Ξανθίππη,
αιτείσθε έλεος.
Στ.: Υπομένων υπέμεινα τον Κύριον και
προσέσχε μοι και
Εισήκουσε
της φωνής της δεήσεώς μου.
Χαίροις, η των
οσίων δυάς, Ισπανικής της γης βλαστήματα ένθεα, αι πρώται πηχθείσαι βάσεις, της
Εκκλησίας Χριστού, και των Αποστόλων ισοστάσιοι· Ξανθίππη θεόπνευστε,
ταπεινώσεως άγαλμα, και Πολυξένη, οδηγέ ασφαλέστατε, προς τον Κύριον, του λαού
του καθεύδοντος, χαύνον αι απελάσασαι, του θήλεος σπεύσατε, υπέρ ημών
ικετεύειν, Θεώ ημών τω Οικτίρμονι, αυτάδελφοι θείας, Ορθοδόξου πολιτείας,
στηλογραφήματα.
Στ.: Και έστησεν επί πέτραν τους πόδας
μου,
και
κατηύθυνε τα διαβήματά μου.
Δεύτε, των
φιλεόρτων χοροί, τας τετρωμένας τη αγάπη του Κτίσαντος, και πάντα καταλιπούσας,
τα εν τω βίω τερπνά, και ηδέα ύμνοις καταστέψωμεν, σεμνώς ανακράζοντες· Πολυξένη
πανεύφημε, η του Βελίαρ, τας βουλάς καταισχύνασα, εγκρατεία σου, και παννύχοις
σου στάσεσι, δούναι ημίν μετάνοιαν, Χριστόν καθικέτευε, συν τη Ξανθίππη τη
θεία, και γεραρά αυταδέλφω σου, μεθ ἧς
πολιτείαν, επί γης διήλθες όντως, αξιοθαύμαστον.
Δόξα. Ήχος πλ. δ´.
Των αποστόλων
τρόπους, και αγγέλων βίον μιμησάμεναι, αποστολικής ευκλείας, και αγγελικής
δόξης ηξιώθητε, ομαίμονες Ξανθίππη και Πολυξένη· μη παύσητε ουν πρεσβεύουσαι
Κυρίω, αξίωσαι και ημάς της αλήκτου ευφροσύνης, εν τη άνω πόλει, τους τιμώντας
εν άσμασι, υμών μνήμην την παγγέραστον.
Και νυν. Θεοτοκίον.
Δέσποινα, πρόσδεξαι....
Νυν απολύεις, το Τρισάγιον.
Απολυτίκιον. Ήχος πλ. α´. Τον συνάναρχον
Λόγον.
Αποστόλων ταις
τρίβοις ακολουθήσασαι, υμών τον βίον εν έργοις, φιλαδελφείας καλώς, και αγάπης
ακραιφνούς εδαπανήσατε, σώφρον Ξανθίππη θαυμαστή, και οσίων παμφαές, ωράϊσμα Πολυξένη·
και νυν Χριστόν δυσωπείτε, υπέρ ημών σεμναί αυτάδελφοι.
Θεοτοκίον.
Χαίρε, πύλη Κυρίου η αδιόδευτος.. .
Απόλυσις.
ΟΡΘΡΟΣ
Μετά την α´ Στιχολογίαν Κάθισμα. Ήχος α´.
Τον τάφον σου Σωτήρ.
Ως άστρα
φωτεινά, της Χριστού Εκκλησίας, ασκήσεως φωτί, και κηρύγματος αίγλη, πυρσεύσατε
άπαντας, τους πιστούς· όθεν σήμερον, εορταζοντες, υμών την πάντιμον μνήμην
ανακράζομεν· Ξανθίππη και Πολυξένη, ασκήτριαι χαίρετε.
Δόξα. Το αυτό. Και νυν. Θεοτοκίον.
Αγγέλων
στρατιαί, ην υμνούσιν απαύστως, και γένος των βροτών, ην προστάτιν κατέχει, εν
βίου ταις θλίψεσιν, ανυμνήσωμεν Δέσποιναν, την πανάμωμον, ημών και Λόγου
μητέρα, του Παντάνακτος, Θεού ωδαίς μελιρρύτοις, και θείοις μελίσμασι.
Μετά την β´ Στιχολογίαν Κάθισμα. Ήχος δ´. Ο
υψωθείς εν τω Σταυρώ.
Εν Ισπανία υπέρ
βρότειον φύσιν, αγωνισάμεναι οσίων τους δήμους, ηυφράνατε και τάγματα σεπτών
γυναικών, Πολυξένη ένθεε και Ξανθίππη ολβία, όντως ωραΐσατε, και προς δώματα
δόξης, τους γηγενείς ιθύνατε σοφώς, αυτοίς τα θεία κηρύξασαι γράμματα.
Δόξα. Το αυτό. Και νυν. Θεοτοκίον.
Ως της αρχαίας
της αράς καθαιρέτιν, και σωτηρίας της μερόπων χορείας, γεραίρομέν σε πρόξενον
Παρθένε αγνή· συ γαρ τον Παντάνακτα συλλαβούσα αφράστως, και Αυτώ δανείσασα
σάρκα βρότειον γένος, το πεπτωκός εθέωσας ημών, το εξυφαίνόν σοι νυν ύμνον πρέποντα.
Μετά τον Πολυέλεον, Κάθισμα. Ήχος γ´. Την
ωραιότητα.
Ιχνηλατήσασαι,
κλειναί ασκήτριαι, τα κατορθώματα, και τα παλαίσματα, των αποστόλων αρετής
εδείχθητε μυροθήκαι, και αυτών εφάμιλλοι, εν τοις τρόποις γενόμενοι, Πολυξένη
πάντιμε και Ξανθίππη ειλήφατε, στεφάνους ουρανόθεν και χάριν, θείαι υπέρ ημών
πρεσβεύειν.
Δόξα. Το αυτό. Και νυν. Θεοτοκίον.
Την
σκοτισθείσάν μου, ψυχήν καταύγασον, φωτί της χάριτος, του θείου Τόκου σου, αγνή
Παρθένε Μαριάμ, ελπίς των απηλπισμένων, και αχλύν απέλασον, των απείρων πταισμάτων
μου, όπως εύρω έλεος, εν τη ώρα της Κρίσεως, και πόθω ασιγήτως βοώ σοι· Χαίρε η
Κεχαριτωμένη.
Είτα οι Αναβαθμοί. Το α´ Αντίφωνον του δ´
ήχου
Προκείμενον: Υπομένων υπέμεινα τον
Κύριον και προσέσχε μοι…
Στίχος: Και έστησεν επί πέτραν τους πόδας
μου....
Ευαγγέλιον Οσιακόν.( Ζήτει την Κυριακήν
μετά την Ύψωσιν του Τιμίου Σταυρού.)
Ο Ν´ Ψαλμός.
Δόξα: Ταις των σων Οσίων πρεσβείαις,
Ελεήμον, .
Και νυν: Ταις της Θεοτόκου πρεσβείαις,
Ελεήμον...
Ιδιόμελον. Ήχος πλ. β´. Στίχος:
Ελεήμον, ελέησόν με, ο θεός, κατά το μέγα έλεός Σου και κατά το πλήθος των
οικτιρμών Σου
εξάλειψον τα ανόμημά μου.
Αυτάδελφοι
ασκήτριαι, του Ευαγγελίου βαδίσασαι την τρίβον, συνετρίψατε του μισοκάλου τα
ένεδρα, αντιτυπία της υμών ασκήσεως· και προς τον άπονον χωρήσασαι βίον,
κληρονόμοι εγένεσθε της αφθίτου ευφροσύνης, Ξανθίππη και Πολυξένη, στύλοι
ευσεβείας ακράδαντοι· πρεσβεύσατε ουν τω πανευϊλάτω Δεσπότη της κτίσεως, ειρήνην
δωρήσασθαι πάση τη οικουμένη, και ταις ψυχαίς ημών το αμέτρητον έλεος.
Σώσον, ο Θεός, τον λαόν Σου...
Είτα ο Κανών των Οσίων αυταδέλφων, ου η
ακροστιχίς·
Πολυξένην και Ξανθίππην συμψάλλω. Χ.Μ.Μ.
Ωδή α´. Ήχος δ´. Ανοίξω το στόμα μου.
Παντάναξ και
Κύριε, της υφηλίου ικάνωσον, καμέ στέψαι άσμασι, την Πολυξένην φαιδροίς, και
ομαίμονα, αυτής την θεοφόρον, Ξανθίππην ανοίγων μου, στόμα το άμουσον.
Οσίων αρχέτυπα,
του παμβεβήλου τα ένεδρα, και σκώλα συντρίψασαι, των εντολών του Θεού,
εβαδίσατε, τας τρίβους απροσκόπτως, και της υπέρ έννοιαν, δόξης ετύχετε.
Λαμπρότητος
ώφθητε, της εν τω πόλω συμμέτοχοι, ψυχήν εκκαθάρασαι, θεοφιλεί αγωγή,
παμμακάριστοι, αυτάδελφοι γυναίκες, δυάς υπερθαύμαστε, πίστεως πρόβολοι.
Θεοτοκίον.
Υπέραγνε
Δέσποινα, ως πανευώδης παράδεισος, ζωής ανεβλάστησας, το Ξύλον υπερφυώς, το την
λύτρωσιν, παρέχον τοις υμνούσι, την άρρητον δόξαν σου, Θεογεννήτρια.
Ωδή γ´. Τους σους υμνολόγους.
Ξανθίππη
θεόφιλε του Παύλου, αυτήκοος θείων διδαχών, του αποστόλου πέφηνας, και
πάνσεπτος συνέκδημος, αυτού Χριστού κηρύττοντος, το ιερόν Ευαγγέλιον.
Εν χώρα καλώς
της Ισπανίας, βιώσασα και Ελλαδική, επλήσθης θείου Πνεύματος, και άπασιν
υπέδειξας, την δύναμιν της πίστεως, ω Πολυξένη πανεύφημε.
Ναμάτων
πλησθείσα Πολυξένη, της πίστεως πάσι γλυκασμόν, επήγαζες της χάριτος, οσίων
εγκαλλώπισμα, και φιλανθρώπου δράσεως, χειμάρρους ώφθης αείρροος.
Θεοτοκίον.
Η σκέπη απάντων
των μερόπων, εν βίω και θεία βοηθός, Παρθένε παντευλόγητε, την λύπην της
καρδίας μου, απέλασον και βράβευσον, χαράν μοι άληκτον Δέσποινα.
Κάθισμα. Ήχος δ´. Ταχύ προκατάλαβε.
Ασκήσεως νάμασιν,
ανακαθάρασαι νουν, δοχεία γεγόνατε, ωραία και διαυγή, του Πνεύματος πάνσεμναι·
όθεν υμάς τιμώντες, Πολυξένη θεόφρον, και γεραρά Ξανθίππη, εορτάζομεν πόθω,
υμών μελισταγέσιν ωδαίς, μνήμην την πάμφωτον.
Δόξα. Το αυτό. Και νυν. Θεοτοκίον.
Πιστούς περιτείχισον,
θεογεννήτορ αγνή, και λύτρωσαι άπαντας εκ των εχθρού προσβολών, αεί τους
τιμώντάς σε· σου γαρ τη θεία σκέπη, καταφεύγομεν πάντες, όλη ψυχής εφέσει,
ευφροσύνης αλήκτου, δεόμενοι ελπίς αληθώς, ημών ακαταίσχυντε.
Ωδή δ´. Ο καθήμενος εν δόξη.
Νόμω θείω
Πολυξένη, πειθομένη τω Κτίσαντι, πράξεσιν οσίαις, και ασκητικαίς ηκολούθησας·
διο χαράς της αφθίτου κατηξίωσαι, εν τοις δώμασι, της ουρανίας λαμπρότητος.
Κόσμου εύκλειαν
λιπούσα, τας τρυφάς και ευμάρειαν, σω υπερκοσμίω πόθω, τον Σταυρόν ήρας χαίρουσα,
Ξανθίππη θεία Χριστού επωμαΐδιον, και παν φρύαγμα, του πονηρού κατεπάτησας.
Αληθείας θείω
φέγγει, τας ψυχάς κατηυγάσατε, των εν τη σκοτεία, καθευδόντων Ευαγγελιστρίαι,
συν Πολυξένη Ξανθίππη ζεύγος ένθεον, ως της πίστεως, ημών φωστήρες τρισμέγιστοι.
Θεοτοκίον.
Ιλαστήριον του
κόσμου, τρυχομένων ανάψυξις, και παραμυθία πάντων των εν λύπαις και θλίψεσι,
τον σον Υιόν εκδυσώπει Απειρόγαμε, δούναι άπασι, τοις σοις ικέταις τα πρόσφορα.
Ωδή ε . Εξέστη τα σύμπαντα.
Ξανθίππην την
πάντιμον, και Πολυξένην σήμερον, ύμνοις καταστέφωμεν ενθέοις, ως πανασπίλους,
αμνάδας του Λυτρωτού, και νύμφας Αυτού περικλεείς, πόθω ανακράζοντες· Ξυνωρίς
χαίρε πάνσεπτος.
Αγγέλων
εφάμιλλοι, μητέρες ανεδείχθητε, θείαι Πολυξένη και Ξανθίππη, ως πολιτείαν, επί
της γης αληθώς, ισάγγελον έχουσα σεμναί, και Χριστού το όνομα, ασιγήτως ψελλίζουσαι.
Ναοί θείας
χάριτος, Ξανθίππη τρισμακάριστε, συν τη αδελφή σου Πολυξένη, οφθείσαι πάσι,
τοις προσιούσιν υμίν, κατ ἄμφω πορίζετε
ψυχών, και σωμάτων ίασιν, θεοφόροι ασκήτριαι.
Θεοτοκίον.
Θεόν τον
ασώματον, σωματικώς εκύησας, Μήτερ και τον άχρονον εν χρόνω, ευεργετούσα, τους
χοϊκούς και αράν, της Εύας διώκουσα αγνή· όθεν σε γεραίρομεν, ως χαράς κόσμου
αίτιον.
Ωδή στ´. Την θείαν ταύτην.
Ιδού, υμών τον
παμφίλτατον, Νυμφίον καθοράτε και Κύριον, εν τοις σκηνώμασι, των ουρανών
κατατήξασαι, εν γη υμών την σάρκα, κλειναί ομαίμονες.
Πιστών, τους
δήμους διηύρυνας, οσία Πολυξένη κηρύγμασι, τοις ασιγήτοις σου, και σω σεπτώ
παραδείγματι, δι ὧν εδείχθης βάθρον,
στερρόν της πίστεως.
Πολλάς,
στερήσεις υπέμεινας, Ξανθίππη ανδρικώ τω φρονήματι, και το δηνάριον, της
βασιλείας απείληφας, των ουρανών αξίως, παρά του Κτίσαντος.
Θεοτοκίον.
Ημάς, πικράς
ελευθέρωσον, παθών της δεσποτείας Μητρόθεε, και νόμοις Πνεύματος, τον νουν ημών
καθυπόταξον, ως αν ζωής αγήρω, εν πόλω τύχωμεν.
Κοντάκιον. Ήχος πλ. δ´. Τη υπερμάχω.
Διαδραμούσαι
πολιτείαν υπερθαύμαστον, επί της γης οσίων σύμμορφαι εδείχθητε γυναικών,
Ξανθίππη θεία και Πολυξένη· όθεν στέφανον δεξάμεναι αμάραντον εκ χειρών του
Ιησού ημών ακούετε των βοώντων νυν· Χαίροις, ζεύγος θειότατον.
Ο Οίκος.
Άϋλον
πολιτείαν, επεδείξατε, θείαι αυτάδελφοι ασκήτριαι όντως· αρνησάμεναι γαρ παν
φθαρτόν της αφθάρτου δόξης κοινωνοί, ώφθητε· διο υμάς γεραίροντες φωνούμεν ευθαρσώς
τοιαύτα·
Χαίρετε,
λαμπροί σοφίας φάροι·
χαίρετε, στερροί
ανδρείας στύλοι.
Χαίρε,
Πολυξένη, συνέσεως μέλαθρον·
χαίρε, ω
Ξανθίππη, φρονήσεως μάργαρον.
Χαίρε, κήρυξ
θείας χάριτος, Πολυξένη θαυμαστή·
χαίρε, σάλπιγξ
θείας γνώσεως, ω Ξανθίππη αγλαή.
Χαίρε, γλώσσα
υμνούσα, Πολυξένη, τον Κτίστην·
χαίρε, στόμα,
Ξανθίππη, το αινούν τον Δεσπότην.
Χαίρε, λειμών,
Ξανθίππη, σεμνότητος·
χαίρε, εικών,
οσία, χρηστότητος.
Χαίρε, λαμπάς,
Πολυξένη, τιμία·
χαίρε, δυάς
ομαιμόνων αγία.
Χαίροις, ζεύγος
θειότατον.
Συναξάριον.
Τη ΚΓ
του αυτού μηνός, η Σύλληψις του Αγίου ενδόξου Προφήτου, Προδρόμου, και
Βαπτιστού Ιωάννου.
Στίχοι:
Ανδρί Προφήτη
χρησμός εξ Αρχαγγέλου,
Τεκείν
Προφήτην, και Προφήτου τι πλέον.
Εικάδι τη
τριτάτη γαστήρ λάβε Πρόδρομον είσω.
Ταύτην την
θείαν σύλληψιν ευηγγελίσατο τω Προφήτη και Ιερεί Ζαχαρία, ο θείος Αρχιστράτηγος
Γαβριήλ, ειπών: Εισηκούσθη η δέησίς σου· ως εκ τούτου προμηνύεσθαι δια το
παράδοξον τούτε γήρως και της στειρώσεως της Ελισάβετ, τον θείον και παρθενικόν
της παναχράντου Θεοτόκου τόκον.
Τη αυτή ημέρα, μνήμη των Οσίων και θεοφόρων
αυταδέλφων γυναικών Πολυξένης και Ξανθίππης.
Στίχοι.
Αξίως ειλήφατε
θεόθεν γέρα,
ομαίμονες,
Ξανθίππη και Πολυξένη.
Αι οσίαι
Ξανθίππη και Πολυξένη, αδελφαί ούσαι κατά σάρκα και εξ Ισπανίας καταγόμεναι,
εδιδάχθησαν την εις Χριστόν πίστιν εν τοις χρόνοις του Κλαυδίου Καίσαρος (4145
μ. Χ.). Εκ τούτων η μεν Ξανθίππη ην γυνή του άρχοντος της χώρας Πρόβου,
μαθητεύσασα παρά τω Αποστόλω των εθνών Παύλω και πολλούς εις την αληθινήν πίστιν
επιστρέψασα· η δε Πολυξένη εν σκια αγνωσίας καθημένη ηρπάγη υπό τινος επί
διαφθορά και κατήντησεν εις την Ελλάδα ένθα θεία χάριτι εδιδάχθη τα σωτηριώδη γράμματα
και εις Χριστόν εβαπτίσθη. Επανελθούσα εις την εαυτής πατρίδα επανεύρε την
Ξανθίππην, μεθ ἧς θεοφιλώς τον βίον
εδαπάνησεν. Αμφότεραι εν έργοις ευαγγελικοίς διαπρέψασαι, εκοιμήθησαν εν
ειρήνη.
Τη αυτή ημέρα, μνήμη των Αγίων Μαρτύρων
Ανδρέου, Ιωάννου, Πέτρου και Αντωνίου, των εν Αφρική τελειωθέντων.
Στίχοι:
Υπέρ νυγέντος
πριν μια λόγχη Λόγου,
Λόγχαις νυγείς
ήνεγκε διτταίς Ανδρέας.
Έχθραν
πλανηθείς, και σφαγείς Ιωάννης,
Σφάττει τον
εχθρόν, και συν αυτώ την πλάνην.
Αντώνιος και
Πέτρος ως στερραί πέτραι,
Προς τα μεληδόν
εκκοπάς εκαρτέρουν.
Βασιλείου την
Ρωμαίων αρχήν διϊύνοντος της Αφρικής απάσης εκράτει και ετυράννει, ο ωμότατος
των Αγαρηνών Ιβραχίμ. Ούτος πορθήσας τας Συρακκούσας Σικελίας, εκείθεν ηγάγετο
Ιωάννην, άμα συν τοις παισίν αυτού, Πέτρω και Αντωνίω, παίδας έτι αώρους
τυγχάνοντας. Ους και παραυτίκα τοις Αγαρηνών εκέλευσεν εκπαιδεύεσθαι γράμμασιν.
Επεί δε εις άνδρας ετέλουν, και φρονήσει και αρετή πολλούςυπερείχον, αγασθείς
επ’ αυτοίς ο Βελίαρ, γενικόν μεν τον Αντώνιον, σακελλάριον δε τον Πέτρον
προχειρίζεται. Ούτοι μεν κρυφίως εχριστιάνιζον, εις το φανερόν δε τα των
Σαρακηνών υπεκρίνοντο, αλλ’ ουκ έλαθον. Γνους γαρ τούτο ο Ιβραχίμ, και μανείς,
τους πόδας αυτών ξύλω ασφαλισάμενος, ξύλοις αγρίοις αικίζει.
Τετρακοσίας
τοίνυν λαβών κατά των ποδών ο μακάριος Αντώνιος και τούτοις κατακλασθείς,
ηυχαρίστει τω Θεώ. Είτα όνω επιβιβάζεται και κατά του σάγματος σχοινίοις δεδεμένος,
δια μέσης της πόλεως θεατρίζεται. Πέτρος δε γυμνωθείς, ράβδοις τον τένοντα
αυτού και την κοιλίαν αικίζεται, και εν τη ειρκτή αποτίθεται. Εξαγαγών δε
αυτούς, τους βραχίονας από των ώμων και τας χείρας ξύλοις αγρίοις συνθλά,
έπειτα τους μηρούς αυτών και τα σκέλη, και τους πόδας ωσαύτως συνέτριψεν, ως
όλον μεν το οστώδες απαλυνθήναι, το σαρκώδες δε χυλωθέν, τω αίματι
συμφυραθήναι. Μετά δε ταύτα, ανθράκων πλήθη αθροίσας, και χαλκέα
προσκαλεσάμενος, δια σιδηράς λαβίδος πεπυρακτωμένης, τα αιδοία αυτών εκέλευσεν
αποτεμείν, και τοις των μακαρίων στόμασιν εμβαλείν.
Τούτων εν
τούτοις τελειωθέντων, τον πατέρα αυτών Ιωάννην ελκύσας προς εαυτόν, και τη λαιά
χειρί τον τράχηλον ανακλάσας, την ιδίαν αυτού μάχαιραν έπηξεν εν τω φάρυγγι,
και ούτως επανωτών ιδίων αυτού τέκνων αφήκε το πνεύμα. Ειθ’ ούτω πυράν πολλήν
ανάψας, κατέκαυσεν άμα τα των Αγίων σώματα.
Τον δε μακάριον
Ανδρέαν, γηραιόν όντα πάνυ την ηλικίαν, χρόνοις πολλοίς καθειρχθέντα, και λιμώ
και δίψει και γυμνότητι και ταλαιπωρίαις τεταριχευμένον, και μη πειθόμενον τω
κυνί, τι ποιεί ο θηρ; Ίππω επιβάς, και ακόντιον λαβών, κατ’ ευθύς τον Άγιον
ευρών, κατά του στήθους έκρουσεν. Επεί ουν ο Άγιος ευχαριστήσας, έρρηξε φωνήν
προς τον Θεόν. Αύθις εκ των όπισθεν ο μιαιόφονος παριών, ετέρω τούτον έβαλε
κατά του νώτου πελτώ, και ούτω κατά των σπλάγχνων αυτού των δύω δοράτων διαδυομένων,
πίπτει ο μακάριος επί της γης μαχαίρα, την τιμίαν αποτμηθείς κεφαλήν, και ούτως
επληρώθη αυτών η μαρτυρία.
Τη αυτή ημέρα, μνήμη της Αγίας Μάρτυρος
Ραΐδος της παρθένου.
Στίχοι:
Ποθούσα κάλλος
η Ραΐς Θεού βλέπειν,
Σαρκός το
κάλλος εκδίδωσι τω ξίφει.
Αύτη γέγονεν εν
τη Αιγυπτίω χώρα, εν τόπω επιλεγομένω Τάμμα, θυγάτηρ πρεσβυτέρου τινός, Πέτρου
τούνομα, ην δε των μοναζουσών σχήμα περιβεβλημένη, ούσα ετών ωσεί 2. Κατελθούσα
δε μεθ’ ετέρων παρθένων υδρεύσασθαι και θεασαμένη πολλάς παρθένους, και πλήθος
ανδρών πρεσβυτέρων και διακόνων και μοναζόντων, ους είχε δεσμίους ο ηγεμών
Λουκιανός, παρερχομένων πλοίω, και μαθούσα ότι δια Χριστόν δέδενται,
ανδρισαμένη συνέμιξεν αυτοίς εαυτήν, δεηθείσα επί τούτο του Κομενταρησίου. Του
δε παραινέσαντος αυτήν, την ασφάλειαν ελέσθαι, και μη συναποθανείν τοις
δεσμίοις, επεί ουκ επείσθη, ενεφανίσθη τε τω ηγεμόνι, και τους αυτούς θεούς
εμυκτήρισε και εις το τούτο ενέπτυσε πρόσωπον, ως τα χριστιανών διαπαίζοντος,
την δια ξίφους μετά πολλάς βασάνους εδέξατο τελευτήν.
Τη αυτή ημέρα, μνήμη του Αγίου ενδόξου
Νεομάρτυρος Ιωάννου του εκ Κονίτσης της Ηπείρου καταγομένου, και εν Βραχωρίω
(Αγρινίω)
της Αιτωλίας αθλήσαντος εν έτει 1814.
Στίχοι:
Ρίζης δυσώδους
εκφυείς Ιωάννη,
αθλήσεως
ήνεγκας καρπούς ηδίστους.
Ούτος ην εκ Κονίτσης,
κωμοπόλεως της Ηπείρου, γεννηθείς εξ Οθωμανών γονέων, παρ’ ων και ανετράφη τη
ιδία πλάνη, καταλεγείς τω τάγματι τω λεγομένω των Δερβισών. Εικοσαετής γεγονώς,
έζη βίον σεμνόν, τοις χριστιανικοίς νεύων ήθεσι και τρόποις εν πολλή συνέσει.
Και μετ’ ου πολύ, αφείς την οικείαν πλάνην, προσήλθε τω φωτί της θεογνωσίας,
πεπιστευκώς Χριστώ τω Θεώ, και αναγεννηθείς δια του θείου βαπτίσματος εν τη
νήσω Ιθάκη έλαβε το όνομα Ιωάννης.
Επανελθών εν
Ξηρομέρω και εν τινι εκείσε χωρίω παροικήσας ω η κλήσις Μαχαλάς, ενυμφεύθη
σεμνήν τινα νέαν, μεθ’ ης έζη βίον θεοφιλή και χριστιανικόν. Μαθόντες οι
προσήκοντες αυτώ ότι εγένετο χριστιανός, ευρόντες τούτον παντοίοις εχρήσαντο
τρόποις, ίνα μεταστήσωσι τη προτέρα πλάνη. Παραστήσαντες τούτον τω εν Βραχωρίω κριτή
των Αγαρηνών, ομολογήσαντα διατόρως και εν πολλή παρρησία την εις Χριστόν
αμετάθετον αυτού πίστιν και μη υπενδόντα απειλαίς και επαγγελίαις και ειρκταίς και
πλείσταις τιμωρίαις και κολάσεσιν, απέτεμον την τιμίαν αυτού κεφαλήν, τη
κγ τοῦ μηνός Σεπτεμβρίου, εν ημέρα Τετάρτη
της εβδομάδος, του σωτηρίου έτους 1814. Το δε τίμιον αυτού σώμα ριφθέν ου
μακράν της εκκλησίας του Αγίου Δημητρίου ετάφη παρά τινων ευλαβών εν τινι αγρώ,
ον οι Βραχωρίται έκτοτε τιμώσιν. Εν έτει δε 1794, ευρέθησαν τα ιερά αυτού
λείψανα εν τη Ι. Μ. της Προυσιωτίσσης, αποκρυβέντα πάλαι εκείσαι μετά την εκ
τάφου ανακομιδήν.
Τη αυτή ημέρα, μνήμη του Αγίου Νεομάρτυρος
Νικολάου του παντοπώλου, του Καρπενησιώτου και εν Κωνσταντινουπόλει
μαρτυρήσαντος εν έτει αχοβ (1672), ημέρα
Δευτέρα, ξίφει τελειούται ετών 15. Ετάφη εν τη Ι. Μ. Παναγίας Χάλκης. Η τιμία
αυτού κάρα ευρίσκεται εν τη Ι. Μ. Ξηροποτάμου Αγίου Όρους.
Στίχοι:
Ο Νικόλαος
πάντα πωλήσας κάτω,
εξηγόρασε
Χριστόν άνω εκ ξίφους.
Τη αυτή ημέρα, μνήμη του Αγίου Γρηγορίου
Μητροπολίτου Άργους και Ναυπλίου, του Νέου Εθνοϊερομάρτυρος, και εν Τριπόλη
ετελείωθη εν τη ειρκτή εν έτει 1821.
Τη αυτή ημέρα, μνήμη του Αγίου Adamnan του
Σκωτσέζου.
Ταις αυτών αγίαις πρεσβείαις, Χριστέ ο
Θεός, ελέησον
και
σώσον ημάς. Αμήν.
Ωδή ζ . Ουκ ελάτρευσαν.
Νουν ανάπλεων,
κτησάμεναι του Πνεύματος, Ξανθίππη πάνσοφε, και Πολυξένη λαμπρά, ορμάς
κατεστείλατε, απαύστως ψάλλουσα· θεοδόξαστοι, τας καθ ὑμῶν αυτάδελφοι, κινουμένας του Βελίαρ.
Σθένει
Πνεύματος, του θείου δυναμούμεναι, κατηγωνίσασθε, τον λαοπλάνον εχθρόν, υμάς
τον προσβάλλοντα, και διηνύσατε, της ασκήσεως, το στάδιον γηθόμεναι, Πολυξένη
και Ξανθίππη.
Ύμνοις
πρέπουσιν, υμάς αεί γεραίρομεν, ως θυμιάματα, προσενεχθέντα Χριστώ, και μύρα
πανεύοσμα, ευχής και νήψεως, πανσεβάσμιαι, Ξανθίππη και ακρώρεια, εγκρατείας Πολυξένη.
Θεοτοκίον.
Μήτερ άφθορε,
ως κλίμαξ υπερκόσμιος, ημάς ανήγαγες, προς σωτηρίους νομάς, κυήσασα Κύριον, τον
Πολυεύσπλαγχνον, ον ικέτευε, ρυσθήναι πάσης θλίψεως, τους αεί σοι προσιόντας.
Ωδή η . Παίδας ευαγείς.
Ψάλλοντες ωδαίς
μελισταγέσιν, υμίν Πολυξένη θαυματόβρυτε, και Ξανθίππη πάγκαλε, άσκησιν
μιμούμεθα, υμών και την θεόφιλον, οσίαι βίωσιν, δι ἧσπερ εγνωρίσατε πάσι, όνομα το θείον,
Χριστού του Ζωοδότου.
Άνωθεν μητέρες
θεοφόροι, την χθόνα της Ισπανίας περισκέπετε, την υμάς βλαστήσασαν, και πιστών τον
σύλλογον, τον νυν υμάς γεραίροντα, φρουρείτε πάντοτε, Ξανθίππη και σεμνή
Πολυξένη, αυταδέλφων θείων, λαμπάδες φωτοφόροι.
Λάμψεσι
πανσόφων κηρυγμάτων, και πράξεων ευποιΐας ηγλαΐσατε, Εκκλησίαν πάντιμοι, του
Κυρίου ζόφωσιν, του δυσσεβούς φρονήματος, αποδιώξασαι, Ξανθίππη φως Χριστού και
πυρφόρε, Πολυξένη άστρα, φρονήσεως ενθέου.
Θεοτοκίον.
Λόγον τον
συνάναρχον Κυρίου, Σωτήρα ημών Θεόν τε τον παντέλειον, και Δεσπότην κτίσεως,
πάσης απεκύησας, την αλογίαν λύσαντα, του κόσμου Δέσποινα, και σώσαντα ημάς εκ
θανάτου, τους υπερυψούντας, σε Μήτερ εις αιώνας.
Ωδή θ. Άπας γηγενής.
Ως το θείον
πυρ, Ξανθίππη πανάριστε. εν τη καρδία σου, δεξαμένη έλιπες, απάτην κόσμου,
τερπνά και ρέοντα και παρρησία Όνομα, Χριστού το πάντιμον, και Σωτήρος, συν τη
αυταδέλφη σου, Πολυξένη του κόσμου εκήρυττες.
Χαίρε ξυνωρίς,
οσίων κραυγάζομεν, Χριστού της πίστεως, γυναικών η κάλλεσιν, ωραϊσθείσα, ενθέων
πράξεων, και χαύνον απορρίψασα, θηλείας φύσεως, Πολυξένη, αρετών εντρύφημα, και
Ξανθίππη χρηστότητος θέμεθλε.
Μνήμην την
σεπτήν, υμών της κοιμήσεως, πανηγυρίζοντες, οι πιστοί γανύμεθα, και πολιτείας
υμών γεραίρομεν, τα σκάμματα θεόφιλε, Ξανθίππη άριστε, και πυξίον, Πολυξένη
πάγχρυσον, σωφροσύνης και βίου σεμνότητος.
Θεοτοκίον.
Μέμνησο ημών,
εν ώρα της Κρίσεως, θεογεννήτρια, και φωνής αξίωσον, ημάς ακούσαι, του θείου
Τόκου σου· ευ δούλοί μου πανάριστοι, ταχύ εισέλθετε, εις την δόξαν, και χαράν
αέναον, του Κυρίου υμών και Παντάνακτος.
Εξαποστειλάριον. Γυναίκες ακουτίσθητε.
Τρισόλβιαι
ασκήτριαι, εν ανδρικώ φρονήματι, και αρετών εργασία, πολυτιμώτατα σκεύη,
εδείχθητε του Πνεύματος, Ξανθίππη τρισμακάριστε και Πολυξένη πάνσοφε· διο υμάς
ανυμνούμεν, ως οσιότητος λύχνους.
Θεοτοκίον.
Δικαιοσύνης
ήλιος, Χριστός ο υπεράναρχος, εκ της αγνής σου νηδύος, βροτών ανέλαβε φύσιν,
αγνή θεογεννήτρια, Παρθένε απειρόγαμε, ίνα φωτίση άπαντας, τους εν σκοτεία
κειμένους, και ζόφω της αμαρτίας.
Εις τους Αίνους. Ήχος δ´. Έδωκας σημείωσιν.
Πόνοις της
ασκήσεως, χρηστοηθείας ταις χάρισι, και σοφίας διδάγμασι, λαμπρώς σεμνυνόμεναι,
εν τη Ισπανία, ώφθητε εν πόλω, των αποστόλων κοινωνοί, και των οσίων απάντων
σύσκηνοι, Ξανθίππη θεοτίμητε, και Πολυξένη υπέρτιμε, πολυτίμητα μάργαρα,
απαθείας και νήψεως.
Βίωσιν
ισάγγελον επί της γης επεδείξατε, Πολυξένη θεόνυμφε, ασκήτρια πάνσοφε, και
σεμνή Ξανθίππη, γεηράς φροντίδας, αποτινάξασαι καλώς, και αληθείας, Χριστού κηρύξασαι·
διο και επιλάμψεων, αΰλων θείαι επλήσθητε, και της άνω λαμπρότητος, επαξίως
ετύχητε.
Χαίρουσι και
γάνυνται, οι επουράνιοι σύλλογοι, και βροτών τα συστήματα, πανήγυριν άγοντες,
της υμών φωσφόρου, μνήμης και καμάτους, ους δια δόξαν του Χριστού, αστασιάστως,
καθυπεμείνατε, Ξανθίππη τρισμακάριστε, και Πολυξένη τρισένδοξε, ανυμνούντες
αυτάδελφοι, ευποιΐας κειμήλια.
Ίχνεσι
βαδίσασαι, των αποστόλων επλήσθητε, δωρεών θείου Πνεύματος, Ξανθίππη
λευκάνθεμον, δράσεως οσίας, και λειμών ευώδης, ω Πολυξένη αρετών· διο Κυρίου το
θείον πρόσωπον, ιδείν κατηξιώθητε, εν ουρανίοις σκηνώμασι, και της δόξης
συμμέτοχοι, της αγήρω γεγόνατε.
Δόξα. Ήχος πλ. α´.
Θεόκλητον
ζεύγος γυναικών ομαιμόνων, Ξανθίππη και Πολυξένη πανεύφημοι, την αγαθήν μερίδα
εξελέξασθε, και Θεώ ευηρεστήσατε· εν αληθεί γαρ οσιότητι σεαυτάς κοσμήσασαι,
και αποστόλων οδεύσασαι αξίως τρίβους, πλούτον άσυλον εν ουρανοίς εθησαυρίσατε·
αξιώσατε ουν και ημάς, τους την υμών τιμώντας μνήμην, τυχείν της άνω δόξης, και
συν υμίν γεραίρειν αείποτε Κυρίου, το πάντιμον όνομα.
Και νυν. Θεοτοκίον.
Μακαρίζομέν σε, Θεοτόκε Παρθένε, ..
Δοξολογία Μεγάλη και Απόλυσις.
ΕΝ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ.
Τα Τυπικά, οι
Μακαρισμοί και εκ του Κανόνος των αυταδέλφων οσίων γυναικών η γ καὶ η στ
ᾠδή.
Απόστολος και Ευαγγέλιον Οσιακόν. ( Γαλατ.
Γ 23- Δ´ 1)
και (Ματθ. Κε 1-13)
Μεγαλυνάριον.
Χαίροις,
αυταδέλφων η ξυνωρίς, γυναικών οσίων, αποστόλων μαθητριών, χαίροις Πολυξένη,
και πάνσεμνε Ξανθίππη, αι νουνεχώς τον βίον, εκδαπανήσασαι.
Κοινωνικόν: Εις μνημόσυνον αιώνιον…
Η/Υ
ΠΗΓΗ:
Voutsinasilias.blogspot.gr
http://voutsinasilias.blogspot.gr/2010/09/23.html