Δευτέρα, 21 Μαρτίου 2011

Ἡ Ἁγία Δροσὶς καὶ οἱ σὺν αὐτῇ πέντε Κανονικὲς



site analysis


 

Ημ. Εορτής:   22 Μαρτίου

γία Μάρτυς Δροσς ταν θυγατέρα το ατοκράτορα Τραϊανο (98 – 117 μ.Χ.) κα συμπαθοσε τος Χριστιανούς, πο τόσο πέφεραν π τν διωγμό. Κάθε βράδυ γία ξερχόταν π τ νάκτορα κα μαζ μ πέντε Κανονικές, δηλαδ πέντε μοναχές, περισυνέλεγε κα νταφίαζε τ λείψανα τν ταφων Χριστιανν, πο εχαν μαρτυρήσει.
μως νας σύμβουλος το ατοκράτορος, πο ταν κα μνηστήρας τς Δροσίδος, δριανός, πληροφόρησε τν βασιλέα γι τ ργο τν γυναικν. Τότε Τραϊανς τς συνέλαβε κα τν μν γία Δροσίδα τν περιόρισε στ παλάτι, τς δ μοναχς τς ριξε μέσα σ χωνευτήρι μ λιωμένο χαλκό.
Στ Συναξάρι ναφέρεται τι μ τν χαλκ ατό, μέσα στν ποο χωνεύθηκαν ο πέντε γίες, Τραϊανς διέταξε ν κατασκευασθον ο βάσεις τν χάλκινων γγείων το δημόσιου λουτρο, τ ποο εχε νεγείρει κα πο πρόκειτο ν δοθε σ δημόσια λειτουργία κατ τν μέρα τς ορτς τν πολλωνίων.
ταν γιναν τ γκαίνια το λουτρο, πρτος πο σπευσε ν εσέλθει μέσα, μόλις πλησίασε, πεσε κάτω νεκρός. Τ διος συνέβη κα μ σους λλους, μετ π ατόν, πλησίασαν τν θύρα.
Μόλις ατοκράτορας πληροφορήθηκε τ γεγονότα, ρώτησε τος ερες τν εδώλων μήπως ο Χριστιανο εχαν κάνει καμία μαγεία. κενοι πάντησαν τι ατ τ καναν τ χάλκινα γγεα, πο κατασκευάστηκαν π τ λείψανα τν πέντε μοναχν. Τότε Τραϊανς διέταξε ν κατασκευασθον λλα χάλκινα γγεα, στε ν σταματήσουν ο θάνατοι κα ν ξαναλιώσουν τ γγεα μέσα στ ποα μαρτύρησαν ο γίες, γι ν κατασκευαστον χάλκινα μοιώματα τν πέντε κείνων Μαρτύρων πρς τίμωση κα νειδός τους.
τσι κι γινε. Τ γυμν γάλματα στήθηκαν. Τραϊανός, μως, εδε στν πνο του τς πέντε μοναχς ν τν πιτιμον κα ν το προαναγγέλουν τν κοίμηση τς θυγατέρας του. σεβς ατοκράτορας ξοργίστηκε, διότι Θες ξευτέλισε τς νόητες βουλές του κα τς γεμάτες παράνοια πράξεις του. δωσε, λοιπόν, ντολ ν ναφθον δύο κλίβανοι σ καθένα π τ δύο κρα τς πόλεως κα ν πυρακτώνονται συνεχς. Μ διαταγή του τοποθέτησε στος κλιβάνους κα πιγραφή, ποία γραφε: «Χριστιανοί, πο προσκυντε τν σταυρωμένο, λυτρώσατε τος αυτούς σας π τ πολλ βασανιστήρια κα παλλάξατε μς π τν κόπο τν βασάνων. Ρίψατε αυτος στν κλίβανο».
γία Δροσς πέβαλε τ βασιλικ νδύματα κα φυγε π τ νάκτορα χωρς ν τν ντιληφθε κανείς. Προχωροσε πρς τν κλίβανο, γι ν μαρτυρήσει πρ το Χριστο κα ν βρεθε κοντ στς γίες, πο ναπαύονταν στ Βασιλεία το Θεο. Σκέφθηκε μως τι δν εχε βαπτισθε. βγαλε τότε π τ θηλάκιο το χιτνα της τ μύρο, μπκε μέσα σ να λάκκο μ νερ κα βαπτίσθηκε στ νομα το Πατρς κα το Υο κα το γίου Πνεύματος. Στν συνέχεια κρύφθηκε κάπου γι λίγες μέρες κα κε κοιμήθηκε προσευχόμενη.

πολυτίκιον. χος δ’. Ταχ προκατάλαβε.
Πατρς τν δυσσέβειαν, καταλιποσα σεμνή, Κυρί προσέδραμες, τ Βασιλε το παντός, Χριστ τ Θε μν, τοτ δε νυμφευθεσα, καθαρ διανοί, χθης Δροσς θεόφρον, πρς νυμφνα τν θεον, πρεσβεύουσα παύστως, πρ τν τιμώντων σε.
Κοντάκιον. χος δ’. πεφάνης σήμερον.
Τ φωτ τς χάριτος, καταυγασθεσα, εσεβς γώνισαι, πρ τς δόξης το Χριστο, Δροσς Μαρτύρων συνόμιλε, μεθ’ ν δυσώπει, πρ τν ψυχν μν.
Μεγαλυνάριον.
Πόθ πτερωθεσα τ το Χριστο, τος Μάρτυσι τούτου, θεοφρόνως διακονες, ν κα τς εκλείας, Δροσς πιτυχοσα, πρ μν δυσώπει, τν εφημούντων σε

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου