Παρασκευή 1 Σεπτεμβρίου 2017

Γερόντισσα Μακαρία και γέροντας Σεραφείμ της Βίριτσα ΔΕΝ ΥΠΆΡΧΟΥΝ ΣΧΌΛΙΑ: ΑΠΟΣΤΟΛΉ ΜΕ ΜΉΝΥΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΎ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΊΟΥ BLOGTHIS! ΜΟΙΡΑΣΤΕΊΤΕ ΤΟ ΣΤΟ TWITTER ΜΟΙΡΑΣΤΕΊΤΕ ΤΟ ΣΤΟ FACEBOOK ΚΟΙΝΟΠΟΊΗΣΗ ΣΤΟ PINTEREST ΕΤΙΚΈΤΕΣ ΣΥΝΑΞΆΡΙΑ ΠΈΜΠΤΗ, 31 ΑΥΓΟΎΣΤΟΥ 2017 Καληνύχτα Αύγουστε... ΔΕΝ ΥΠΆΡΧΟΥΝ ΣΧΌΛΙΑ: ΑΠΟΣΤΟΛΉ ΜΕ ΜΉΝΥΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΎ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΊΟΥ BLOGTHIS! ΜΟΙΡΑΣΤΕΊΤΕ ΤΟ ΣΤΟ TWITTER ΜΟΙΡΑΣΤΕΊΤΕ ΤΟ ΣΤΟ FACEBOOK ΚΟΙΝΟΠΟΊΗΣΗ ΣΤΟ PINTEREST ΕΤΙΚΈΤΕΣ ΜΟΝΌΛΟΓΟΣ Εμείς σκανδαλιζόμαστε με το παραμικρό, ο Θεός και ο ταπεινός πάλι οχι... Σχετική εικόνα Θεολόγος δεν είναι όποιος διάβασε τόμους βιβλία, και έμαθε απέξω όλες τις ορολογίες. Αλλά εκείνος που μπορεί να διακρίνει τις ενέργειες, αν προέρχονται απο τον Θεο ή απο τον διάβολο. Και αυτό γιατί τις γνωρίζει εμπειρικά, και μπαίνοντας στο ρεύμα του Θείου φωτισμού, καθοδηγείται απο τις ελλάμψεις, ζει την πεντηκοστή, και αποκτά αυτήν την διάκριση. (1) Χωρίς αυτήν, συνεργία της θείας χάρης, δεν μπορούμε πχ. να στείλουμε έναν άθεο στο εξομολογητήριο, ουτε να καταλάβουμε την προαίρεση σε μια πράξη σκανδαλισμού ενός αδερφού. Το μέτρο της αγάπης είναι η συγχώρεση, το να σκεπάζεις το ''σκάνδαλο.'' (2) Η κατανόηση αυτού του μέτρου, η διάκριση της προαίρεσης μιάς πράξης (3), που φαινομενικά σκανδαλίζει, δεν δύναται να επιτευχθεί άνευ βιώσεως της Πεντηκοστής, ή ταπεινού φρονήματος. Μιάζουμε με τον κυνηγό που σκανδαλίστηκε, και θέλησε να ελένξει τον Μέγα Αντώνιο γιατί οι μοναχοί έπαιζαν χιονοπόλεμο... O Eυγένιος καταράστηκε τον ίδιο το Θεο... Και έγεινε ο πατήρ Σεραφείμ Ρόουζ. Ο Άγιος Συλουανός αγανάκτησε απέναντι στόν Θεό αναφωνόντας ''Είσαι Άσπλαχνος!'' και του εμφανίστηκε ο Ίδιος ο Χριστός! Ο Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος και ο Άγιος Επιφάνιος Κύπρου θα διαπληκτιστούν και θα ευχηθούν ο ένας για το τέλος του άλλου! (Αλήθεια πως θα ένιωθες αν είσουν παρών στίς κατάρες;) Είδα και το όνομά σου πάτερ στους αποτοιχισμένους Αγιορείτες... Μου απάντησε: «Από αγάπη υπέγραψα, διότι ο Πατριάρχης ξέφυγε. Η εκοπή του μνημοσύνου του θα τον πονέσει και θα προσέχει... Ό,τι του λένε οι μεγάλοι της γης κάνει...» ~ Μοναχός Φιλοθεΐτης Εμείς σκανδαλιζόμαστε με το παραμικρό, ο Θεός και ο ταπεινός πάλι οχι.... ____________________________________________________ (1) {Διάκρισις, στους μέν αρχαρίους είναι η ορθή επίγνωσις του εαυτού των. Στους μεσαίους είναι η νοερά αίσθησις η οποία διακρίνει αλάνθαστα το πραγματικό αγαθό από το φυσικό αγαθό και από το αντίθετό του κακό. Στους δε τελείους είναι η γνώσις πού έχουν από θεϊκή έλλαμψι και η οποία έχει την δύναμι να φωτίζη πλήρως με την λάμψι της και όσα σκοτεινά υπάρχουν μέσα στους άλλους...} ~ Άγιος Ιωάννης ο Σιναΐτης (2) {Η αρχαία ερμηνεία της λέξεως «σκάνδαλο» που χρησιμοποιείται ιδιαιτέρως στην Αγία Γραφή είναι "παγίδα"... Και σαν τέτοιος ορισμός χρησιμοποιείται στην Ορθόδοξη Θεολογία.. Πολλές φορές για να εξάρουμε την προσωπική μας αρετή δηλώνουμε τον αποτροπιασμό μας για αμαρτήματα που ακούμε άλλους να έχουν διαπράξει...} ~ Αρχιμ. Παλαμάς Κυριλλίδης (3) {Ως ασθενείς, αδυνατούμε να κατανοήσουμε το Αγιοπνευματικό βάθος πράξεων Θεούμενων Πατέρων και Αγίων της Εκκλησίας, πχ. την διακοπή μνημοσύνου του Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου, ή τα χαστούκια του Αγίου γέροντα Παϊσίου, θεωρώντας πως ''γνωρίζουμαι'' καλύτερα, ή έχουμε πιο πολύ αγάπη απο εκείνους που έφτασαν στήν τέλεια Αγάπη, την ένωση με Τον Θεο...} Συγγραφή κειμένου, Δημήτρης Ρόδης για Πνεύματος κοινωνία ΔΕΝ ΥΠΆΡΧΟΥΝ ΣΧΌΛΙΑ: ΑΠΟΣΤΟΛΉ ΜΕ ΜΉΝΥΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΎ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΊΟΥ BLOGTHIS! ΜΟΙΡΑΣΤΕΊΤΕ ΤΟ ΣΤΟ TWITTER ΜΟΙΡΑΣΤΕΊΤΕ ΤΟ ΣΤΟ FACEBOOK ΚΟΙΝΟΠΟΊΗΣΗ ΣΤΟ PINTEREST ΕΤΙΚΈΤΕΣ ΦΙΛΟΚΑΛΟΎΜΕΝ ΜΕΤ' ΑΝΤΑΡΣΊΑΣ Πολλοί εκλαμβάνουν τη σιωπή Του, ως ένδειξη τού ότι ο Θεός «δεν υπάρχει», «πέθανε»... Αν όμως σκεφτόμαστε σε ποιά θέση φέρνουμε το Θεό με τα πάθη μας, τότε θα βλέπαμε ότι Αυτός δεν έχει άλλη επιλογή, παρά μόνο να σιωπήσει... ~ Γέροντας Σωφρόνιος του Έσσεξ ΔΕΝ ΥΠΆΡΧΟΥΝ ΣΧΌΛΙΑ: ΑΠΟΣΤΟΛΉ ΜΕ ΜΉΝΥΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΎ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΊΟΥ BLOGTHIS! ΜΟΙΡΑΣΤΕΊΤΕ ΤΟ ΣΤΟ TWITTER ΜΟΙΡΑΣΤΕΊΤΕ ΤΟ ΣΤΟ FACEBOOK ΚΟΙΝΟΠΟΊΗΣΗ ΣΤΟ PINTEREST ΕΤΙΚΈΤΕΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΆ ΜΑΡΓΑΡΙΤΆΡΙΑ Πέρασε . ένα καλοκαιρι τοσο μακρια σου αλλα παντα με την γλυκεια προσμονη σου... ή ένα καλοκαίρι, αλμυρό βότσαλο στη φθαρμένη μου τσέπη ή Ενα καλοκαιρι, πολυχρωμο ή ένα καλοκαίρι, σε μια παραλία, μ' ένα γαλάζιο όνειρο ή ενα καλοκαιρι δυσκολο!! ή αλλά θα έρθουν πολλά ακόμα ή περασε, και χαθηκεεεε ή ένα καλοκαίρι που το πήραν οι άνεμοι μαζί με τ' άλλα ή Ένα καλοκαίρι που δεν το ζήσαμε μαζί... 2 ΣΧΌΛΙΑ: ΑΠΟΣΤΟΛΉ ΜΕ ΜΉΝΥΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΎ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΊΟΥ BLOGTHIS! ΜΟΙΡΑΣΤΕΊΤΕ ΤΟ ΣΤΟ TWITTER ΜΟΙΡΑΣΤΕΊΤΕ ΤΟ ΣΤΟ FACEBOOK ΚΟΙΝΟΠΟΊΗΣΗ ΣΤΟ PINTEREST ΕΤΙΚΈΤΕΣ ΠΟΊΗΣΗ Παλαιότερες αναρτήσεις Αρχική σελίδα Εγγραφή σε: Αναρτήσεις (Atom) ΛΟΓΟΣ ΜΕ ΠΙΠΕΡΙ ... Ρωτήθηκε κάποτε ο Θεόκριτος ποια είναι τα ωμότερα θηρία,και απάντησε ¨Εν μέν όρεσιν άρκτοι και λέοντες, εν δε πόλεσι τελώναι και συκοφάνται¨ 7,209,400 . . ANAΘΕΜΑΤΑ «Εγώ δε λέγω, ότι οι εν τη γεέννη κολαζόμενοι τη μάστιγι της αγάπης μαστίζονται. Και τι πικρόν και σφοδρόν το της αγάπης κολαστήριον;» Ισαάκ Σύρου . . Άντε και πίστεψα – Τώρα τι κάνουμε; . . Τα Χριστούγεννα στη λογική του Νέου Προγράμματος Σπουδών στα Θρησκευτικά . . Οι Πατέρες της Εκκλησίας ως πρότυπα της Οικουμενικής Κινήσεως. Απάντησις εις τα κατάπτυστα δημοσιεύματα των Ζηλωτών ενάντια στο Κολυμπάριον . . ΕΠΟΙΚΙΣΜΟΣ ΤΕΛΟΣ! . . Σκέψεις με αφορμή κάποιες προτάσεις από το άρθρο του Δοσιθέου Τατάρνας ΣΧΌΛΙΑ ΣΕ ΜΕΡΙΚΈΣ ΑΠΌ ΤΙΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΈΣ ΘΈΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΕΣΣΗΝΊΑΣ ΧΡΥΣΟΣΤΌΜΟΥ Σχόλια σε μερικές από τις θεολογικές θέσεις του Μεσσηνίας Χρυσοστόμου Σχόλια σε θεολογικές θέσεις του Μεσσηνίας Χρυσοστόμου . . Περί Διώ(χ)την το ανάγνωσμα... ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ,ΦΙΛΟΙ Μη διαλέξεις ένα δρόμο χωρίς εμπόδια, πιθανότατα δεν οδηγεί πουθενά . . Η φωτογραφία μου ΠΡΟΒΟΛΉ ΠΛΉΡΟΥΣ ΠΡΟΦΊΛ Ε -ΜΑΙL επικοινωνίας trelogiannis@yahoo.gr Τρελο-γιάννης . . Η παράγκα μας στο YouTube ΠΡΟΣΟΧΗ ΠΡΟΣΟΧΗ . . Η καπιταλιστική μυθολογία της παρακμής αναπαράγεται από κάποιους θλιβερούς «αριστερούς», σαν «ανθρώπινο δικαίωμα»!!! Δημοφιλείς αναρτήσεις . Ή κυρά Φωτεινιώ καί τό Άκτιστο Φώς (χωρίς τίτλο) o άγιος των μικρών πραγμάτων Υπουργείου Παιδείας: Εικόνες της Παναγίας στα σκουπίδια Προσκυνητής στο άφθαρτο λείψανο του Αγίου Μωυσή του Αιθίοπα Αρκεί να θέλεις... ΠΗΡΑΤΕ ΜΥΡΩΔΙΑ, ΤΙ 'ΣΟΚ' ΜΑΣ ΕΤΟΙΜΑΖΕΙ ο κ.Μουζάλας; (Το ..."ξεφούρνιρε" σε αγγλική εφημερίδα! ΔΕΝ ΜΙΛΑ ΟΜΩΣ ΚΑΝΕΙΣ...) (χωρίς τίτλο) πήξαμε, ρε φίλε!... (χωρίς τίτλο) . . Ομοφυλοφιλία και ο «αριστερός» ερμαφροδιτισμός Η ΛΊΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΊΩΝ ΜΟΥ Ινφογνώμων Πολιτικά Γιατί ανησυχεί η Τουρκία και κάνει βεβιασμένες κινήσεις στο Κουρδικό; Έστειλαν τη ΜΙΤ "για μαλί και βγήκε κουρεμένη" Ι. Μ.Παντοκράτορος Μελισσοχωρίου Ο Μητροπολίτης Φθιώτιδος Νικόλαος για τη στάση της Συνόδου απέναντι στο μάθημα των Θρησκευτικών ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Επιστολή προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Γαβρόγλου για τα θρησκευτικά σύμβολα εργαζομένων στους χώρους εργασίας Κόκκινος Ουρανός Αυτοί που δεν τολμούν μετά από κάθε χτύπημα των τζιχαντιστών να μιλήσουν για «ισλαμική» τρομοκρατία, βγήκαν τώρα και μιλάνε για «χριστιανική» τρομοκρατία, λόγω του… Κολόμβου Προσκυνητής Εσύ θέλεις; Η ΑΛΛΗ ΟΨΙΣ Κυριακή ΙΓ’ Ματθαίου: Ερμηνεία του Ευαγγελίου (Αρχιεπίσκοπος Αστραχάν και Σταυρουπόλεως Νικηφόρος Θεοτόκης) ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΕΣ ΜΝΗΜΕΣ 9567 - Αγιορείτες Άγιοι εορτάζοντες το Σεπτέμβριο Ενωμένη Ρωμηοσύνη Τὴ λένε Βόρειο Ἤπειρο, τὴν ἀγαπῶ πολύ… ΝΕΚΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ The Holy Belt Of The Theotokos (August 31) αέναη επΑνάσταση Η ιστορία της Ελένης της Ρωμιάς (Βιβλίο+ταινία) και «Ρώτα την καρδιά σου» (κείμενο+ταινία με ελλ. υπότιτλους) Ἀντίβαρο Κεντροαριστερά: ο Ιανός της μεταπολίτευσης Σαντορινιός «Τι δεν πρέπει να κάνει κάποιος όταν επισκέπτεται την Ελλάδα» Άσμα ασμάτων Δημήτρης Νανόπουλος (Αστροφυσικός) Από το Διαφωτισμό στο Διαφωτονισμό Το Zωντανό Iστολόγιο Οι Δύο Άρρωστοι και το Παράθυρο Φτιάχνω μόνος μου Πως να μην πέφτει ο καρπός των δέντρων Πνεύματος κοινωνία Ε όχι δεν το περίμενα, να τον συναντήσω στο Άγιον Όρος... NOCTOC Τα Τζιόνενα: Κυπριακή Ποιητική Συλλογή της Τζένης Κωνσταντινίδη Ενοριακό ιστο-Λόγιο ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ, ΑΡΑΓΕ, ΝΑ ΛΕΜΕ “ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ”; Γεώργιος Καραλής Δεύτερη Ερώτηση για τον Πατέρα Σωφρόνιο του Εσσεξ Ορθόδοξος Τύπος Οι Ιεράρχαι αποδέχονται τας μομφάς του κ. Κουκουνάρα; Τo κάλλος θα σώση τον κόσμο Ομοφοβία και τρανσφοβία στο Δημοτικό σχολείο; «Θε μου τι λέπομεν στις μέρες μας»!! Orthodox Ethos nektarios ΠΑΤΑΡΙ Ορθοδοξη Ποιμαντικη ΟΟΔΕ ΛΕΜΕ ΝΑΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟ (Κλίκ στην εικόνα) Οι ορθόδοξοι της Συρίας ΑΡΧΕΙΟΘΗΚΗ ΤΡΕΛΟΓΙΑΝΝΗ ΑΝΑΖΉΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΤΡΕΛΛΟ-ΓΙΆΝΝΗ Αναζήτηση Μαθητεία στην ομορφιά Εικόνες που μιλάνε Ματιές Ποίηση Πατερικός λόγος Αγιορείτικο ταξίδι Τραγούδι Σκόρπια Εντυπώσεις Ρωμαίϊκη άποψη Πνευματικά μαργαριτάρια Είναι ωραίο σαν Παραμύθι ... Συναξάρια Προτάσεις Για το δαιμονισμό της μειοψηφίας Της τέχνης τα καμώματα Σοφές κουβέντες.. Γελοιο-γραφίες Πορτρέτα Γελοιογραφίες Περί του εμού έρωτος Μαθητεία στον πόνο Απρόοπτα Αντί-οικουμενιστικά Aφιερώματα Προτρέτα Πλάνες Απεικονίσεις Ύμνοι Κατήχηση Αναλύσεις -Πολιτική Μονόλογος Μουσική Αντισταθείτε στο μεγάλο αδελφό Σχολιανά με πόνο Περί ορέξεως Γεροντικά Θεολογικός Λόγος Η κτηνωδία του Ισλάμ φωτογραφική ματιά Ιστορικά Νουθεσίες ψυχοθεραπευτικά Βιβλιοπαρουσίαση Ανέκδοτα Επιστήμη Κυπριακός πόνος και άλλα Ρωμαϊκός πολιτισμός Φιλοκαλούμεν μετ' ανταρσίας Ευλαβική -Λαογραφική ματιά ΦΤΙΑΧΝΩ ΜΟΝΟΣ ΜΟΥ Γλώσσα Μεταναστευτικό_Λαθρομετανάστες Προφητείες Αναλύσεις -Γεωπολιτικά Αφιερώματα Λογοτεχνικά ψήγματα Το φαρμακείο της γιαγιάς... Ανακοινώσεις Νηστίσιμα και ευωδιαστά Προσευχές ιατρικά Ελληνοφώνοι Γραικύλοι ισλάμ παπισμός Η βλακεία είναι ανίκητη Ιεραποστολικά Βίντεο Διατροφή Τα αγαπημένα κινηματογραφικά Μαθητεία στην ομορφιά. Βίντεο-τραγούδι sites και blogs από συλλογικότητες Ταξίδι στο χρόνο Θεολογικός πατερικός Λόγος-ομιλία ΕΛΥΤΙΚΑ ΨΗΓΜΑΤΑ Πηγές με δωρεάν ελληνικά ηλεκτρονικά βιβλία (free greek ebooks) Κατήχηση για ορθόδοξους Επισκόπους Λαογραφία Τα αγαπημένα κινηματογραφικά soundtracks English Θεολογικός πατερικός Λόγος-ομιλία Απολογητικά -Πνευματικά μαργαριτάρια Ρατσισμός (έτσι και αλλιώς) H εκκοσμίκευση ως αλοτρίωση blogger Global Orthodoxy Περιβάλον "Εικόνες που μιλάνε Ηγουμένους Μαθήματα Ορθοδόξου κατηχήσεως_Διάλογος Μετά πρωτειομανούς Μεταλαγμένα Νεοπαγανιστικές απάτες Πολιτισμός / Αγιογραφία "Εικόνες που μιλάνε -Πνευματικά μαργαριτάρια Έμπρακτη αντίσταση: Οικιακό Σπορείο! Αποκρυφισμός Λέξεις και Εικόνες Πατερικός λόγος_Καλλιστος Αγγελικούδης Πορτρέτα_π. Ιωάννης Ρωμανίδης κατηχηση Ποίηση Απρόοπτα Τραγούδι Προτάσεις Συναξάρια "Μαθητεία στον πόνο %Περί του εμού έρωτος )Της τέχνης τα καμώματα arabic patristic wisdom saints Αγροτουρισμός Διδαχές του οσίου γέροντα Παναή Εκδηλώσεις Εκπαιδευτικά Ζηζιούλας Θεολογία εικόνας Ισραήλ-Μεσσίας Κλασικά έργα για μικρούς και μεγάλους Κοινωνία - Οικογένεια Μελέτες Ορθόδοξης βιοτής Μουσική εκπαίδευση Νέα Παγκόσμια Τάξη Οικιακό Σπορείο Πορτρέτα_π. Ιωάννης Ρωμανίδης Πρόσφορο Σπίτι ΚΑΙ Κήπος Υγεία Υπέροχοι άνθρωποι άγιοι αμαρτία μοναχοί ταινίες Οτιδήποτε έχει ταπείνωσι είναι θεϊκά ωραίο Αββάς Ισαάκ . . Oρθόδοξη Ησυχαστική Παράδοση «Είδα ψυχές που έρεπαν με μανία στους σαρκικούς έρωτες. Αυτές λοιπόν αφού έλαβαν αφορμή μετανοίας από την γεύση του αμαρτωλού έρωτος, μετέτρεψαν αυτόν τον έρωτα σε έρωτα προς τον Κύριο. Έτσι ξεπέρασαν αμέσως κάθε συναίσθημα φόβου και εκκεντρίσθηκαν στην άπληστη αγάπη του Θεού. Γι αυτό και ο Κύριος στην αγνή εκείνη πόρνη (Λουκ. ζ΄37-40) δεν είπε ότι εφοβήθηκε, αλλά «ότι ηγάπησε πολύ» και κατόρθωσε εύκολα να αποκρούσει τον ένα έρωτα με τον άλλον.» Αγίου Ιωάννου της'' Kλίμακος" O ΚΥΡ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ O ΚΥΡ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Ancient Faith Radio - Orthodox Are you Amazed? Στηρίξτε τους πολύτεκνους "Τα δέντρα που έχουν καρπούς πετροβολάνε" Θ.Κολοκοτρώνης Η ΤΈΧΝΗ Ο μεν βίος βραχύς, η δε τέχνη μακρή, ο δε καιρός οξύς, η δε πείρα σφαλερή, η δε κρίσις χαλεπή. Δει ου μόνον εαυτόν παρέχειν τα δέοντα ποιεύοντα, αλλά και τον νοσέοντα, και τους παρεόντας, και τα έξωθεν. Kιβωτός του κόσμου Λευτεριά στην Παλαιστίνη! Αϊ σιχτίρ -για την «ελεύθερη» δημοσιογραφία,την καταστροφή του Γένους. ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΟΤΙ ΣΑΣ ΑΡΕΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΡΕΛΟ-ΓΙΑΝΝΗ αλλά μην νοιώθετε «λύπη» που αντιγράφουμε τα δικά σας , χωρίς να σας ρωτήσουμε... Για την παράγκα μας είναι γ ε λ ο ι ό τ η τ α η λεγόμενη «δεοντολογία περί πνευματικών δικαιωμάτων!» ΒΡΕ ΑΝΤΕ βρε αντε Εθνική βιβλιοθήκη Καλάμι-Aνεξάρτητη έκδοση onLine Το χαμόγελο του παιδιού Τα απομνημονεύματα του Μακρυγιάννη Παλαμάς Χρωστάμε σε όσους πέρασαν ,θα ρθούνε, θα περάσουν,κριτές θα μας δικάσουν οι αγέννητοι και οι νεκροί. Δεν συμμετέχω στον "σκοταδισμό" της παγκόσμιας οικολογικής ελιτείας το ξέρασμα της υπεραξίας Η εκδίκηση των γουρουνιών Ερωτήσεις Χριστιανών σε Ισλαμιστές για τις πηγές του Ισλάμ Όχι στη φίμωση των blogs Γιάννης Τσαρούχης Γενικά οι Έλληνες είναι αγράμματοι και αγνοούν τους θυσαυρούς της πατρίδας τους.Θα γίνουν θρήσκοι όσο μορφώνονται ,αντίθετα με άλλους που όσο μορφώνονται παύουν να είναι θρήσκοι. ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ (κάντε κλίκ στην εικόνα) ΕΝΆΝΤΙΑ ΣΤΗ ΦΑΣΙΣΤΙΚΉ ΝΟΟΤΡΟΠΊΑ ΤΗΣ GOOGLE ενάντια στη φασιστική νοοτροπία της Google πάπα-Γιάννης Ρωμανίδης : «Από τώρα και στο εξής το πρόβλημα θα είναι οι Δεσποτάδες μας. Ποιά πίστη έχουν»! ΤΑ ΔΎΟ ΕΊΔΗ ΘΕΟΛΟΓΊΑΣ «Υπάρχουν δύο είδη θεολογίας: το έν -ευρέως γνωστόν κατά τους παρελθόντας αιώνας- είναι η επαγγελματική καθέδρα του πολυμαθούς, το άλλο η συσταύρωσις μετά του Χριστού, η γνώσις Αυτού εν τοις ενδομύχοις της καρδίας. Το πρώτον είδος είναι προσιτόν εις το πλήθος των διανοητικώς πεπροικισμένων ανθρώπων, των προτιμώντων την φιλοσοφικήν προσέγγισιν της θεολογίας. Η πραγματική δε πίστις εις την Θεότητα του Χριστού, ήτις εκφράζεται δια ζωής συμφώνου προς το πνεύμα των εντολών Αυτού, δεν είναι απαραίτητος δι’ αυτούς. Το δεύτερον είδος είναι θεολογία ομολογίας, ήτις γεννάται δια του βαθέος φόβου του Θεού εν τω πυρί της φλογεράς μετανοίας, ήτις εισάγει εις την οντολογικήν πραγματικότητα δια της εμφανίσεως του Ακτίστου Φωτός. Η ακαδημαϊκή θεολογία εν συνδυασμώ μετά της ζώσης πίστεως δίδει αγαθά αποτελέσματα. Ευκόλως όμως «εκφυλίζεται», αποβαίνει αφηρημένη θεωρία, παύει να είναι εκείνο, όπερ παρατηρείται εν τη ζωή των Αποστόλων, των Προφητών και των Πατέρων ημών, τουτέστιν άμεσος ενέργεια του Θεού εν ημίν … Η Αγία Τριάς είναι Θεός Αγάπης. Η αγάπη, περί της οποίας γίνεται λόγος εν τω Ευαγγελίω, είναι άκτιστος ζώσα ενέργεια της ανάρχου Θεότητος. Ίδιον αυτής είναι να ενοί ημάς εν αυτώ τούτω τω είναι. ….. φυσική αύξησις εν τω Πνεύματι μέσω της διαμονής εν τω Θείω χώρω δια της τηρήσεως των εντολών του Χριστού. Ο νους αίφνης αποκτά γνώσιν και εκφράζει αυτήν δι’ ανθρωπίνων όρων. Τούτο έρχεται ως λάμψις αστραπής, όταν η καρδία πυρούται δια της αγάπης. Τούτο είναι το “θαυμαστόν φως” της αιωνιότητος, εις το οποίον πάντες ημείς εκλήθημεν. Η συσσώρευσις τοιούτων στιγμών ελλάμψεως της συνειδήσεως ημών εν τη πείρα της Εκκλησίας ωδήγησεν οργανικώς εις την σύνθεσιν αυτών εις έν όλον. Ούτως εμφανίζεται η πρώτη απόπειρα συστηματοποιήσεως της ζώσης θεολογίας, ήτις εγένετο υπό του Αγίου Ιωάννου του Δαμασκηνού, ανδρός ωσαύτως πλουσίου και κατά την προσωπικήν αυτού πείραν. Η ματαίωσις της θαυμαστής αυτής αναβάσεως προς τον Θεόν … προέκυψεν εις εποχάς παρακμής της ζώσης πείραςδια της τάσεως υποβολής των δεδομένων της Αποκαλύψεως εις την κριτικήν του λογικού ημών, δια της στροφής προς την “φιλοσοφίαν της θρησκείας”. Έπακόλουθον τούτου είναι τα σχολαστικά συστήματα θεολογίας, εν τοις οποίοις επικρατεί η φιλοσοφία και ουχί το πνεύμα της ζωής. Γέρων Σωφρόνιος Σαχάρωφ Η ΜΟΝΤΈΡΝΑ ΘΕΟΛΟΓΊΑ ΕΊΝΑΙ ΕΠΙΚΊΝΔΥΝΗ Μητροπολίτης Ναυπάκτου π.Ιερόθεος Για να είμαστε ορθόδοξοι και να έχουμε την βεβαιότητα της σωτηρίας μας δεν μας χρειάζεται καμμιά νεοπατερική, μεταπατερική και συναφειακή θεολογία. Μας χρειάζονται δύο πράγματα: Το πρώτο, να μείνουμε σταθεροί, όπως έχουμε καθήκον, στην ορολογία των Πατέρων των Οικουμενικών Συνόδων, γιατί αυτή η ορολογία αποτελεί σημαντικό μέρος της Ορθοδόξου Παραδόσεως, το αληθινό και αυθεντικό consensus patrum, αλλά να μείνουμε εδραίοι και στην αποκεκαλυμμένη αλήθεια που δόθηκε στους Πατέρες. Και το δεύτερο, να αναζητήσουμε «ζωντανούς οργανισμούς», οι οποίοι ζουν μέσα στο «πνεύμα» του Ευαγγελίου και των Οικουμενικών Συνόδων, δηλαδή βιώνουν τις ορθόδοξες προϋποθέσεις των δογμάτων για να μας καθοδηγήσουν σωστά στην βίωση του δόγματος. Δυστυχώς, μερικοί που ομιλούν για νεοπατερική, μεταπατερική και συναφειακή θεολογία έχουν πρόβλημα και με τις δύο αυτές προϋποθέσεις, δηλαδή και με τους όρους των Οικουμενικών Συνόδων και με τους «ζωντανούς οργανισμούς» της εκκλησιαστικής ζωής. Αν η θεολογία δεν εκφρασθή εμπειρικώς, γίνεται στοχασμός και κουράζει τους ανθρώπους, και αν η εμπειρία δεν στηριχθή στην θεολογία των Οικουμενικών Συνόδων είναι μια ατομική ευσέβεια, η οποία μπορεί να έχη «συναφειακά» στοιχεία με όλες τις άλλες ανατολικές παραδόσεις. Ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης φαίνεται ενοχλητικός για τους στοχαστικούς, φιλοσοφούντες θεολόγους που διακατέχονται από την «στοχαστική αναλογία», κατά την έκφραση του αγίου Γρηγορίου του Παλαμά. Ακόμη, αυτός είναι ο λόγος, κατά την γνώμη μου, που αμφισβητούνται από μερικούς σύγχρονες, σημαντικές αγιορειτικές μορφές, όπως ο π. Πορφύριος, ο π. Παΐσιος, ο Γέροντας Ιωσήφ ο Ησυχαστής, ο Γέροντας Σωφρόνιος Σαχάρωφ κλπ. Ενοχλεί την σύγχρονη συγκρητιστική θεολογία ο βίος και η διδασκαλία των συγχρόνων «ζωντανών οργανισμών» της εκκλησιαστικής ζωής. Σε μια εισήγησή μου που έγινε στο παρελθόν προκειμένου να τεκμηριώσω την θεωρητική διδασκαλία της Εκκλησίας χρησιμοποίησα κείμενα του π. Πορφυρίου, ενός εξαγιασμένου Ιερομονάχου της εποχής μας. Αισθάνθηκα βαθύτατη έκπληξη όταν ορθόδοξοι θεολόγοι και Κληρικοί, που ήταν παρόντες, διαφώνησαν με την αναφορά μου σε λόγους του π. Πορφυρίου, διότι σύμφωνα με την άποψή τους, με τον τρόπο αυτό «ιδεολογοποιείται» η ορθόδοξη πίστη. Η έκπληξή μου ήταν βαθύτατη διότι ακόμη και στην επιστήμη η αναφορά σε ανθρώπους, που παράγουν ένα καλλιτεχνικό η φιλοσοφικό έργο είναι τεκμήριο γνησιότητος, ενώ για μερικούς συγχρόνους θεολόγους η αναφορά σε ανθρώπους που ζουν την πραγματική ορθόδοξη θεολογία θεωρείται ιδεολογοποίηση. Έχω απομαγνητοφωνήσει όλη αυτήν την συζήτηση και εάν κάποτε δημοσιευθή, τότε θα αποκαλυφθούν «εκ πολλών καρδιών διαλογισμοί». Αυτός είναι ο λόγος, κατά την γνώμη μου, για τον οποίο επιδιώκεται η μετάφραση της θείας Λειτουργίας και άλλων λειτουργικών κειμένων και στην πραγματικότητα επιχειρείται «η απομυθοποίηση» της λειτουργικής και βιβλικοπατερικής γλώσσας. Δεν εξηγείται διαφορετικά η προσωπική επίθεση μερικών εναντίον εκείνων που με θεολογικό λόγο εκφράζουν τον σεβασμό τους στο γλωσσικό ιδίωμα της θείας Λειτουργίας. Αν η λειτουργική γλώσσα απωλέση τον πατερικό και θεολογικό λόγο, τότε γίνεται μια «συναφειακή», «μεταπατερική» λειτουργική γλώσσα, που μπορεί να χωρέση σε όλους τους σύγχρονους συγκρητισμούς. Άλλωστε οι περισσότεροι από αυτούς, που υπεραμύνονται της μεταφράσεως των λειτουργικών κειμένων και επιτίθενται με εμπάθεια και απρέπεια εναντίον εκείνων που εκφράζουν μια άλλη σκέψη, ανήκουν σε αυτό το κλίμα της «μεταπατερικής» και «συναφειακής» θεολογίας. Το ίδιο συμβαίνει και με αυτούς που αρνούνται την ισχύ των πατερικών λόγων για την εποχή μας. Θέλουν να αφήσουν ελεύθερο τον χώρο για κάθε στοχασμό και συγκρητισμό. Συμπερασματικά, θεωρώ ότι η μοντέρνα θεολογία που αποδεσμεύονται από τους Πατέρες και εκφράζεται με βαρύγδουπους όρους, δήθεν από αγάπη για τον σύγχρονο άνθρωπο, είναι επικίνδυνη για την Εκκλησία και την θεολογία της. Είναι πραγματικά ένας στοχαστικός τρόπος θεολογίας, ένας λαϊκισμός που εξασκείται από «χειροτονητούς θεολόγους», λόγω μιας κακής ερμηνείας του «βασιλείου ιερατεύματος».– «Πως είναι δυνατό να γίνει συζήτηση περί `της θέσεως του επίσκοπου Ρώμης στην Εκκλησία`, αφού ο `επίσκοπος-πάπας` Ρώμης δεν βρίσκεται στην Εκκλησία αλλά στην αίρεση, εκτός της Εκκλησίας; Ως απαραίτητη προϋπόθεση της συζητήσεως περί της θέσεώς του στην Εκκλησία, δεν θα ήτο η επιστροφή του στην Εκκλησία; » Mητροπολίτης Ράσκας π. Αρτέμιος Η Εκκλησία ως η καινή κτίση Aνάθεμα Ρωσικής Εκκλησίας της Διασποράς κατά του Οικουμενισμού Those who attack the Church of Christ by teaching that Christ's Church is divided into so-called "branches" which differ in doctrine and way of life, or that the Church does not exist visibly, but will be formed in the future when all "branches" or sects or denominations, and even religions will be united into one body; and who do not distinguish the priesthood and mysteries of the Church from those of the heretics, but say that the baptism and eucharist of heretics is effectual for salvation; therefore, to those who knowingly have communion with these aforementioned heretics or who advocate, disseminate, or defend their new heresy of Ecumenism under the pretext of brotherly love or the supposed unification of separated Christians, Anathema! Mην παίρνετε τον εαυτό σας πολύ στα σοβαρά!! Πως είπατε κυρ Γιάννη; «.Ελπίζω ότι όσοι εξ' υμών συμμετάσχουν εις την Κυβέρνησιν θέλουν γνωρίσει μεθ' εμού ότι εις τας παρούσας περιπτώσεις, όσοι ευρίσκονται εις δημόσια υπουργήματα δεν είναι δυνατόν να λαμβάνουν μισθούς αναλόγως με τον βαθμό του υψηλού υπουργήματός των και με τας εκδουλεύσεις των, αλλ/ ότι οι μισθοί ούτοι πρέπει να αναλογούν ακριβώς με τα χρηματικά μέσα, τα οποία έχει η Κυβέρνησις εις την εξουσίαν της.» «.εφ'όσον τα ιδιαίτερα εισοδήματά μου αρκούν διά να ζήσω, αρνούμαι να εγγίσω μέχρι και του οβολού τα δημόσια χρήματα, ενώ ευρισκόμεθα εις το μέσον ερειπίων και ανθρώπων βυθισμένων εις εσχάτην πενίαν». Ιωάννης Καποδίστριας πρώτος Κυβερνήτης της Ελλάδος , προς την Δ' Εθνοσυνέλευση .


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου