Πέμπτη 12 Μαΐου 2016

Μια «ασυνήθιστη» ιστορία – Ο βίος της αγίας Ειρήνης (5 Μαϊου)



site analysis
Η αγία Ειρήνη. Ρωσική κεντημένη εικόνα, 1598-1604.
Κατά τους χρόνους του αγίου Κωνσταντίνου του Μεγάλου, ο βασιλιάς της πόλεως Μαγεδώνος (στην Περσία), Λικίνιος, είχε μία θυγατέρα εξαιρετικής ομορφιάς, ονόματι Πηνελόπη. Για να την προστατεύσει από την διαφθορά του κόσμου, την είχε κλείσει από την ηλικία των έξι χρόνων σε υψηλό και απροσπέλαστο πύργο, όπου την περιέβαλλε με αφάνταστη πολυτέλεια και ανέσεις. Την υπηρετούσαν δεκατρείς θεραπαινίδες και την μόρφωσή της είχε αναλάβει ένας πάνσοφος γέροντας, ονόματι Απελλιανός. Μία ημέρα, η κόρη είδε ένα περιστέρι να μπαίνει στον πύργο, κρατώντας στο ράμφος του ένα κλαδί ελιάς που ήλθε να αποθέσει πάνω σε ένα χρυσό τραπέζι. Στο ίδιο μέρος ήλθε κατόπιν ένας αετός να αφήσει ένα στεφάνι από άνθη που κρατούσε στα γαμψόνυχά του, και τέλος ένα αποκρουστικό μαύρο κοράκι έφερε εκεί ένα φίδι. Η Πηνελόπη ρώτησε να μάθει από τον δάσκαλο της την σημασία των σημείων αυτών και εκείνος της εξήγησε ότι έμελλε να λάβει το βάπτισμα, σύμβολο του οποίου ήταν το κλαδί ελιάς, και αφού αντιμετώπιζε κατόπιν δοκιμασίες και θλίψεις θα κέρδιζε τον βασιλικό στέφανο του μαρτυρίου.
Λίγο μετά το όραμα αυτό, ήλθε ένας άγγελος να την κατηχήσει στην χριστιανική πίστη και της έδωσε το όνομα Ειρήνη. Αφού βαπτίσθηκε, η Ειρήνη ανέτρεψε τα είδωλα του πατέρα της και αντιμετώπισε με ανδρική αποφασιστικότητα τις απειλές εκείνου. Έξαλλος ο Λικίνιος, διέταξε να ρίξουν την κόρη του κάτω από τις οπλές άγριων αλόγων, ένα από αυτά όμως στράφηκε εναντίον του βασιλιά και τον ποδοπάτησε. Η προσευχή της θυγατέρας του επανέφερε τον Λικίνιο στην ζωή, και τότε μεταστράφηκε μαζί με πλήθος υπηκόων του, παραιτήθηκε από τον θρόνο και αποτραβήχθηκε στον πύργο, όπου πέρασε την υπόλοιπη ζωή του χύνοντας δάκρυα μετανοίας. Ο διάδοχος του στον θρόνο, Σεδεκίας, επιχείρησε να μεταστρέψει την πριγκίπισσα στην ειδωλολατρία. Αντιμετωπίζοντας όμως την επίμονη άρνησή της, διέταξε να την ρίξουν σε έναν λάκκο γεμάτο με φίδια. Με την βοήθεια του Θεού, η Ειρήνη αντεπεξήλθε στην δοκιμασία αυτή, όπως και σε άλλα βασανιστήρια στα οποία την υπέβαλαν, και έφερε στην αληθινή Πίστη πλήθος ειδωλολατρών.
Ο Σεδεκίας εκθρονίσθηκε από τους εχθρούς του καί ο γιος του Σαβώρ εξεστράτευσε εναντίον τους για να λάβει εκδίκηση. Ο ίδιος και ο στρατός του όμως προσβλήθηκαν από τύφλωση και ακινητοποιήθηκαν. Έξω από την πόλη συνάντησαν την Ειρήνη που τους θεράπευσε, αλλά αυτοί παρέμειναν στην τυφλότητα της ψυχής τους και υπέβαλαν την κόρη πάλι σε μαρτύρια, αναγκάζοντας την να βαδίζει σε μια απόσταση τριών μιλίων φορτωμένη έναν σάκκο άμμο και με τα πόδια τρυπημένα από καρφιά. Αγανακτισμένη από την προσβολή αυτή κατά των αγίων, η γη άνοιξε τότε και κατάπιε πλήθος απίστων. Από τους επιζώντες περισσότεροι από τρεις χιλιάδες μεταστράφηκαν· μόνο ο βασιλιάς έμεινε αμετανόητος και τιμωρήθηκε από άγγελο Κυρίου.
Ελεύθερη πια, η Ειρήνη διέτρεξε την πόλη Μαγεδών κηρύττοντας το Ευαγγέλιο και οδήγησε στον Χριστό τους περισσότερους κατοίκους. Μετέβη κατόπιν στην πόλη Καλλίνικον, όπου θριαμβεύοντας στα μαρτύρια στα οποία την υπέβαλαν, μετέστρεψε στην πίστη τους κατοίκους συμπεριλαμβανομένου του έπαρχου στον οποίο ο βασιλιάς είχε αναθέσει τον βασανισμό της.
Η φήμη της αγίας έφθασε έως τον βασιλιά των Περσών, Σαβώριο, ο οποίος την συνέλαβε και την αποκεφάλισε. Ένας άγγελος, όμως, την επανέφερε στην ζωή, για να μπορέσει να συνεχίσει την αποστολή της. Κατευθύνθηκε τότε προς την πόλη Μεσημβρία, κρατώντας στο χέρι της ένα κλαδί ελιάς, ως σημείο νίκης επί όλων των δυνάμεων του θανάτου. Αφού βάπτισε τον βασιλιά της περιοχής εκείνης και τους υπηκόους του, επέστρεψε στην πατρίδα της και εν συνεχεία πέρασε από την Έφεσο, όπου έκανε θαύματα αντάξια των Αποστόλων προς επίρρωσιν του κηρύγματός της. Ολοκληρώνοντας το αποστολικό της έργο, η αγία Ειρήνη πήρε μαζί της τον δάσκαλό της Απελλιανό και έξι μαθητές της και μπαίνοντας σε έναν νεόσκαπτο τάφο τους έδωσε την εντολή να κυλήσουν πίσω της τον λίθο του μνημείου και να επιστρέψουν μετά από τέσσερεις ημέρες. Δύο ημέρες αργότερα ο Απελλιανός ήλθε στον τόπο αυτό και βρήκε τον λίθο μετατοπισμένο και τον τάφο άδειο. Για τον λόγο αυτό πιστεύεται ότι η αγία ανελήφθη στους ουρανούς όπως ο άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος.
Πηγή: “Νέος Συναξαριστής της Ορθοδόξου Εκκλησίας”, υπό ιερομονάχου Μακαρίου Σιμωνοπετρίτου, εκδ. Ίνδικτος (τόμος ένατος – Μαϊος, σελ. 61-63
ΠΗΓΗ.ΠΕΜΠΤΟΥΣΙΑ

Κυριακή 8 Μαΐου 2016

Για τις Μανάδες των Μαρτύρων της πατρίδας των Σελευκιδών του Μεγάλου Αλεξάνδρου...



site analysis


Από το "PRESS-GR"
Σχολιάζει ο Νίκος Κλειτσίκας
http://nikosklitsikas.gr/

Μέρα κι αυτή σήμερα...
Μετατράπηκε σε "ημέρα καταναλωτισμού", κάτι σαν τη "γιορτή των ερωτευμένων" (του παπικού εφευρήματος Αγ. Βαλεντίνος) κι ούτε πλέον, για τις χώρες που υποφέρουν από την οικονομική δικτατορία των τραπεζιτών, της "νέας εποχής"...
Μέρα που θα ΄πρεπε να φέρνει στις μνήμες μας τις σημερινές Μανάδες της μαρτυρικής και κατεχόμενης Κύπρου... τις Μανάδες αυτών που απαγχόνισαν οι "πολιτισμένοι" Άγγλοι αποικιοκράτες... τις Μανάδες των αγνοούμενων από την εισβολή του Αττίλα, με τη βοήθεια του ΝΑΤΟ και των ΗΠΑ...
Μέρα που θα ΄πρεπε να φέρνει στις μνήμες μας τις σημερινές Μανάδες της μαρτυρική Γάζας, που τα παιδιά τους έγιναν Μάρτυρες των "πολιτισμένων" βομβών του σιωνιστικού-ναζιστικού ισραηλινού καθεστώτος... Τις Μανάδες των Παλαιστινίων που...
καθημερινά θάβουν τα βλαστάρια τους, θύματα των κατοχικών δυνάμεων του Ισραήλ...
Μέρα που θα ΄πρεπε να φέρνει στις μνήμες μας τις σημερινές Μανάδες της Υεμένης, που βομβαρδίζεται αδιάκοπα για έναν ολόκληρο χρόνο από τον παιδόφιλο δικτάτορα Σαούδ, με τις βόμβες του "σοσιαλιστή" Ολάντ, του "αριστερού" Ρέντζι, της Μέρκελ, της "πολιτισμένης" Αγγλίας, που μάλιστα εξέλεξε "μουσουλμάνο" δήμαρχο στο Λονδίνο, αλλά σιωνιστή και εναντίον του μποϊκοτάζ των ισραηλινών προϊόντων από την κατεχόμενη Παλαιστίνη...
Μέρα που θα ΄πρεπε να φέρνει στις μνήμες μας τις σημερινές Μανάδες σε όλες τις χώρες του κόσμου που είναι θύματα κλοπής του πλούτου τους...
Μέρα που επιβάλει να θυμηθούμε τις Μανάδες των Μαρτύρων της Συρίας των Σελευκιδών...
Τις Μανάδες εκείνων των παλικαριών που υπηρετώντας τη θητεία τους στην πατρίδα, χάθηκαν στο πεδίο της μάχης με τους μισθοφόρους-φονιάδες της δύσης...

Πηγή φωτο: ΕΔΩ 
Ενώ χθες στην Αθήνα, με την "μάσκα" του "πρόσφυγα, τα καλοντυμένα καλόπαιδα με τα σινιέ ρούχα τους, τα υπερσύγχρονα κινητά, και φυσικά με την επί 5 ολόκληρα χρόνια μισθοδοσία τους από τους "εξεγερμένους εκδημοκρατιστές" της Συρίας και την λιποταξία τους από τον στρατό της πατρίδας τους -που δέχεται ιμπεριαλιστική επίθεση- παρέλασαν και διαδήλωσαν εναντίον του "τυράννου Άσαντ", που βομβαρδίζει το Χαλέπι και τη Ράκκα...
Καμία σχέση με πραγματικούς πρόσφυγες πολέμου... Μάλιστα, χωρίς καμία ντροπή, βλέπεις στις φωτογραφίες της "παρέλασης", για παράδειγμα Μαροκινές που ζουν πολλά χρόνια στην Ελλάδα, τζιχαντιστές σε "ύπνωση" στην πατρίδα μας, από κάθε μεριά του πλανήτη, να σηκώνουν ακόμη και την τιμημένη Παλαιστινιακή σημαία, ως φερετζέ... "επικοινωνιακό" τρικ των ΜΚΟ Soros κι εγχώριων επαγγελματιών "αντιρατσιστών", ως παγίδα ανημέρωτων πολιτών -σωστότερα παραπληροφορημένων από τα ΜΜΕ-, ως παραχάραξη της πραγματικότητας κι εμφάνισης των Παλαιστινίων ως συμπαραστάτες τους. Τα χθεσινά παλικαράκια γνωρίζουν πολύ καλά τι σημαίνει στη Συρία η Παλαιστινιακή "Ταξιαρχία Ιερουσαλήμ", η ηρωική Χεζμπολά... Όμως, προκαλούν σε διατεταγμένη υπηρεσία με τη χρηματοδότηση της Σαουδικής Αραβίας, της Τουρκίας, του Ισραήλ, των αραβικών δικτατορικών καθεστώτων κι ετοιμάζουν τους μισθοδοτούμενους "εξόριστους" αντιπολιτευόμενους του "ελεύθερου συριακού στρατού, των οργανώσεων-παρακλάδια της Αλ Κάιντα...
Σήμερα θα μιλήσουμε για μία και συγκεκριμένη Μάνα...

Και θα μιλήσουμε με τα σημερινά λόγια του φίλου, συντρόφου κι αδελφού Σύρου αγωνιστή Ouday Ramadan, για την ΜΑΝΑ της Συρίας και για την αδελφή του:
"Η πιο ωραία των μανάδων είναι εκείνη που περιμένει την επιστροφή του δικού της παιδιού.
Η μανάδες των δικών μας Μαρτύρων, που περιμένουν υπομονετικά την ΄επιστροφή΄ των παιδιών τους.
Η ΄επιστροφή΄ των δικών μας Μαρτύρων θα επέλθει με την πλήρη απελευθέρωση της Συριακής γης.
Μια σκέψη σε όλες τις Μανάδες και μια ιδιαίτερη σκέψη στην αδελφή μου Ghaysaa, που αναμένει κι αυτή την ΄επιστροφή΄ του δικού της παιδιού, του Hassan Assa'ad Assa'ad".
Ouday Ramadan

* Ο Hassan Assa'ad Assa'ad, ανιψιός του Ouday Ramadan, μαρτύρησε στην πρώτη γραμμή των μαχών για την πατρίδα. Ελαφρύ το χώμα που τον σκεπάζει φίλε Ouday... τώρα είναι στο πάνθεο των ηρώων της Αδέσποτης κι Αδούλωτης πατρίδας των Σελευκιδών του Μ. Αλεξάνδρου!
** Ο ανιψιός του Ouday, στο μπλουζάκι του μικρού αδελφού του, μαζί με τη Μάνα... που υπομονετικά περιμένει την ΄επιστροφή΄ του Μάρτυρα Hassan, του παιδιού της...


Ο «Επιτάφιος» του Γ. Ρίτσου και 20 εικαστικά εμπνευσμένα από τον πόνο της Μάνας



site analysis


epitafio
Eπιμέλεια: Οικοδόμος // 
Μάης 1936. Οι καπνεργάτες προλετάριοι της Θεσσαλονίκης απεργούν και διαδηλώνουν διεκδικώντας καλύτερη ζωή. Μέρα με τη μέρα εργάτες και από άλλους κλάδους ξεχύνονται σαν ποτάμια στους δρόμους. Οι χωροφύλακες του Μεταξά πυροβολούν στο ψαχνό. Στις 9 Μάη το αίμα δέκα εργατών βάφει τους δρόμους. Από τις σφαίρες πρώτος πέφτει νεκρός ο...
αυτοκινητιστής Τάσος Τούσης. Ο θρήνος της μάνας του «αποτυπώνεται» στη φωτογραφία που θα δημοσιευτεί την επόμενη μέρα στον Ριζοσπάστη, και περνάει στην αιωνιότητα μέσα από τους στίχους του «Επιτάφιου» του Γιάννη Ρίτσου.
RITSOS-1.TIFΗ πρώτη δημοσίευση του «Επιτάφιου» έγινε στις 12 Μάη στον Ριζοσπάστη και είχε τη μορφή τριών ποιημάτων με τον τίτλο «Μοιρολόι» και υπότιτλο «Στους ηρωικούς εργάτες της Θεσσαλονίκης». Λίγες μέρες αργότερα ο Ριζοσπάστης αναγγέλλει τη δημοσίευση ενός τέταρτου ποιήματος του «Επιτάφιου» στο περιοδικό της ΟΚΝΕ «Νεολαία». Και στις 8 Ιούνη του 1936 κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ριζοσπάστη ο «Επιτάφιος – Τραγούδια για το μακελειό της Θεσσαλονίκης», με την προσθήκη στα αρχικά ποιήματα και άλλων (σύνολο 14) που στο μεταξύ είχε στείλει ο Ρίτσος στην εφημερίδα. Η δεύτερη έκδοση έγινε το 1956 από τις εκδόσεις «Κέδρος» και σε αυτή συμπεριλήφθηκαν ακόμα 6 ποιήματα, κάτω από τον τίτλο «Επιτάφιος». Ο «Επιτάφιος» θα μελοποιηθεί από τον Μίκη Θεοδωράκη, οι στίχοι του θα χιλιοτραγουδηθούν και θα δονούν για πάντα τις καρδιές αυτών που δεν σηκώνουν τ’ άδικο.
Η μάνα πάντα αποτελούσε και αποτελεί πηγή έμπνευσης για την Τέχνη. Η λογοτεχνία, η ζωγραφική, η γλυπτική, η φωτογραφία, ο κινηματογράφος έχουν να παρουσιάσουν πολλά και σπουδαία έργα αφιερωμένα στον πόνο της μάνας, που συγκινούν, διεγείρουν τις αισθήσεις αλλά και τη σκέψη· άλλωστε ο σκοπός της τέχνης δεν ―θα μπορούσε να― είναι μόνο η τέρψη. Η επιλογή των έργων που παρατίθενται ανάμεσα στα είκοσι ποιήματα που απαρτίζουν τον Επιτάφιο, έγινε με καθαρά υποκειμενικά κριτήρια και με την πρόθεση να είναι αντιπροσωπευτικά του έργου. Τα εκτενή αποσπάσματα μεταφέρθηκαν από την 38η έκδοση του Κέδρου.
Η μάνα του δολοφονημένου καπνεργάτη Τάσου Τούση, θρηνεί πάνω απ’ το άψυχο σώμα του παιδιού της. Η φωτογραφία δημοσιεύτηκε στο Ριζοσπάστη της 10/5/1936
Η μάνα του δολοφονημένου καπνεργάτη Τάσου Τούση, θρηνεί πάνω απ’ το άψυχο σώμα του παιδιού της. Η φωτογραφία δημοσιεύτηκε στο Ριζοσπάστη της 10/5/1936
Ι
Γιε μου, σπλάχνο των σπλάχνων μου, καρδούλα της καρδιάς μου,
Πουλάκι της φτωχειάς αυλής, ανθέ της ερημιάς μου,
Πώς κλείσαν τα ματάκια σου και δε θωρείς που κλαίω
Και δε σαλεύεις, δε γροικάς τα που πικρά σου λέω;
Γιόκα μου, εσύ που γιάτρευες κάθε παράπονό μου,
που μάντευες τι πέρναγε κάτου απ’ το τσίνορό μου,
Τώρα δε με παρηγοράς και δε μου βγάζεις άχνα
και δε μαντεύεις τις πληγές που τρώνε μου τα σπλάχνα;
Πουλί μου, εσύ που μούφερνες νεράκι στην παλάμη
πως δε θωρείς που δέρνουμαι και τρέμω σαν καλάμι;
Στη στράτα εδώ καταμεσίς τ’ άσπρα μαλλιά μου λύνω
και σου σκεπάζω της μορφής το μαραμένο κρίνο.
Φιλώ το παγωμένο σου χειλάκι που σωπαίνει
κ’ είναι σα να μου θύμωσε και σφαλιγμένο μένει.
Δε μου μιλείς κ’ η δόλια εγώ τον κόρφο, δες, ανοίγω
και στα βυζιά που βύζαξες τα νύχια, γιε μου, μπήγω.
Ξυλογραφία του Α. Τάσσου
Ξυλογραφία του Α. Τάσσου
ΙΙ
…………………………………
Με τα χεράκια σου τα δυο, τα χιλιοχαϊδεμένα,
όλη τη γης αγκάλιαζα κι όλ’ είτανε για μένα.
Νιότη απ’ τη νιότη σου έπαιρνα κι ακόμη αχνογελούσα,
τα γερατειά δεν τρόμαζα, το θάνατο αψηφούσα.
Και τώρα πού θα κρατηθώ, πού θα σταθώ, πού θάμπω,
που απόμεινα ξερό δεντρί σε χιονισμένο κάμπο;
…………………………………
«Pieta» (1945), του Γ. Κεφαλληνού
«Pieta» (1945), του Γ. Κεφαλληνού
ΙΙΙ
…………………………………
Χείλι μου μοσκομύριστο που ως λάλαγες ανθίζαν
λιθάρια και ξερόδεντρα κι αηδόνια φτερουγίζαν,
Στήθεια πλατιά σαν τα στρωτά φτερούγια της τρυγόνας
που πάνωθέ τους κόπαζε κ’ η πίκρα μου κι ο αγώνας,
…………………………………
Μυριόρριζο, μυριόφυλλο κ’ ευωδιαστό μου δάσο,
πώς να πιστέψω η άμοιρη πως μπόραε να σε χάσω;
Χαρακτικό – αφιέρωμα του Γ. Φαρσακίδη στο Μπλόκο της Κοκκινιάς
Χαρακτικό – αφιέρωμα του Γ. Φαρσακίδη στο Μπλόκο της Κοκκινιάς
IV
…………………………………
Γιε μου, ποια Μοίρα στόγραφε και ποια μου τόχε γράψει
τέτοιο καημό, τέτοια φωτιά στα στήθεια μου ν’ ανάψει;
…………………………………
Κι ουδέ κακόβαλα στιγμή κι ουδ’ έτρεξα ξοπίσω
τα στήθια μου να βάλω μπρος τα βόλια να κρατήσω.
Κι έφτασ’ αργά κι, ω, που ποτές μην έφτανε τέτοια ώρα
κι, ω, κάλλιο να γκρεμίζονταν στο καύκαλό μου η χώρα.
Ξυλογραφία του Γιώργη Δήμου
Ξυλογραφία του Γιώργη Δήμου
V
…………………………………
Θα καρτεράει κ’ η ρούγα μας τ’ αδρό περπάτημά σου
κ’ οι γρίλιες οι μισάνοιχτες τ’ αηδονολάλημά σου.
Και τα συντρόφια σου, καλέ, που τις βραδιές ερχόνταν
και λέαν και λέαν κι απ’ τα ίδια τους τα λόγια εφλογιζόνταν
Και μπάζανε στο σπίτι μας το φως, την πλάση ακέρια,
παιδί μου, θα σε καρτεράν να κάνετε νυχτέρια.
…………………………………
Βάσω Κατράκη: Μάνα, θρήνος (ξυλογραφία)
Βάσω Κατράκη: Μάνα, θρήνος (ξυλογραφία)
VI
Μέρα Μαγιού μου μίσεψες, μέρα Μαγιού σε χάνω,
άνοιξη, γιέ, που αγάπαγες κι ανέβαινες απάνω
Στο λιακωτό και κοίταζες και δίχως να χορταίνεις
άρμεγες με τα μάτια σου το φως της οικουμένης
……………………………………
Και μούλεες, γιέ, πως όλ’ αυτά τα ωραία θάναι δικά μας,
και τώρα εσβήστης κ’ έσβησε το φέγγος κ’ η φωτιά μας.
Η Vera Baranovskaya στην κινηματογραφική μεταφορά του έργου «Η Μάνα» του Μαξίμ Γκόρκι (1926). Σκηνοθεσία Β. Πουντόβκιν
Η Vera Baranovskaya στην κινηματογραφική μεταφορά του έργου «Η Μάνα» του Μαξίμ Γκόρκι (1926). Σκηνοθεσία Β. Πουντόβκιν
VII
………………………………….
Κανείς μη γγίξει απάνω του, παιδί μου είναι δικό μου.
Σιωπή· σιωπή· κουράστηκε, κοιμάται το μωρό μου.
Ποιος μου το πήρε; Ποιος μπορεί να μου το πάρει εμένα;
Άσπρισαν τα χειλάκια του, τα μάτια του κλεισμένα.
Δόστε μου, αïτοί, νύχια, φτερά για ναν τους κυνηγήσω
και την καρδιά τους, μύγδαλο ναν τήνε ρουκανίσω.
Έργο της Αλεξίας Τάγκα
Έργο της Αλεξίας Τάγκα
VIII
………………………………….
Καμιάς κοπέλας θησαυρό δε στάθηκες να πάρεις·
έφευγες πάντα εμπρός λαμπρός και πάντα καβαλλάρης.
Κ’ είταν χαρά σου να σκορπάς, και δόξα σου να παίρνουν,
ν’ ανασηκώνεις απ’ τη γης τα όσα βογγούν και γέρνουν.
………………………………….
Γιέ μου, δεν ξέρω αν πρέπει μου να σκύβω, να σπαράζω,
για πρέπει μου όρθια να σταθώ, να σε χιλιοδοξάζω.
Κάνθος Τηλέμαχος: Θρήνος γυναικών (Ξυλογραφία σε πλάγιο ξύλο)
Κάνθος Τηλέμαχος: Θρήνος γυναικών (Ξυλογραφία σε πλάγιο ξύλο)
ΙΧ
……………………………..…
Κι, αχ, Θέ μου, Θέ μου, αν είσουν Θεός κι αν είμασταν παιδιά σου
θα πόναγες καθώς εγώ, τα δόλια πλάσματά σου.
Κι αν είσουν δίκαιος, δίκαια θα μοίραζες την πλάση,
κάθε πουλί, κάθε παιδί να φάει και να χορτάσει.
……………………………..…
Εμείς ταγίζουμε τη ζωή στο χέρι: περιστέρι,
κ’ εμείς ούτ’ ένα ψίχουλο δεν έχουμε στο χέρι.
Εμείς κρατάμε όλη τη γης μες στ’ αργασμένα μπράτσα
και σκιάχτρα στέκουνται οι Θεοί κι αφέντη έχουνε φάτσα.
"Μάνα". Πάνω σε στίχους του Κώστα Βάρναλη. Πυρογραφία και χρώμα του Γ. Φαρσακίδη
“Μάνα”. Πάνω σε στίχους του Κώστα Βάρναλη. Πυρογραφία και χρώμα του Γ. Φαρσακίδη
Χ
Όλα μου τάδειχνες εσύ, παιδί μου κι άρχοντά μου,
κι ως τάβλεπες όλα έφεγγαν σα νάταν σ’ ώρα γάμου.
Κι όλα κοντά μου τάφερνες, γνέφια, πουλιά κι αστέρια,
πούλεγα κ’ έτσι νάκανα θα τάπιανα στα χέρια.
………………….……………
Κ’ έτσι στητός μου φαίνοσουν του κόσμου όλου πατέρας
και πάλι τόσο ανάλαφρος σα φως και σαν αγέρας.
Κούλα Μπεκιάρη: Μάνα με παιδί, μετά τον πόλεμο - προσφυγιά (ξυλογραφία όρθιο ξύλο)
Κούλα Μπεκιάρη: Μάνα με παιδί, μετά τον πόλεμο – προσφυγιά (ξυλογραφία όρθιο ξύλο)
ΧΙ
Έτσι άχαρη, με ομόρφαινες, κ’ έτσι άμαθη ―για κοίτα―
μες στη ματιά σου διάβαζα της ζωής την αλφαβήτα.
Και μάθαινα από την αρχή, πιο ωραία, τα μαθημένα
και μέτραγα στα δάχτυλα και τάβρισκα όλα ένα.
……………………………….
Τώρα τα μάτια σου έκλεισαν και γω κλείστηκα απ’ έξω
κι ούτε έχω πέτρα να σταθώ και δρόμο πια να τρέξω.
Ludovico Mazzolino, Pieta
Ludovico Mazzolino, Pieta
ΧΙΙ
…………………………..…..
Γιέ μου, όλα κάνανε φτερά κι όλα μ’ άφηκαν πίσω,
δεν έχω μάτι για να ιδώ, στόμα για να μιλήσω,
Μόνο βαθιά κι απόμακρα κάτι σα βουή διαβαίνει
κι ακούω την ίδια μου φωνή και φαίνεταί μου ξένη,
……………..…………………
Και πάλι η έρμη ντρέπουμαι, γιόκα μου, εσύ να λείπεις
κι ακόμα εγώ νάχω φωνή ― ξόμπλι φτηνό της λύπης.
Γάζα, Παλαιστίνη. Μάνα...
Γάζα, Παλαιστίνη. Μάνα…
ΧΙΙΙ
…………………………..……
Μα ως κάτι να σε φώναζε μες στη χρυσήν εσπέρα,
πάντα σου αγνάντευες ψηλά και πάντα πάρα πέρα,
Σαν κάποιος φίλος μπιστικός να σφύραε, να σ’ εκάλει
για μια κρυφήν αντάμωση σ’ ανέγνωρο ακρογιάλι.
…………………….…….……
Κ’ έπινα με το σάλιο μου μιας τρυφεράδας γέψη
που εγώ δε μάντευα και συ τάχες όλα μαντέψει.
Αντώνης Καραγιάννης: Η μάνα του κρατούμενου, χαρακτικό
Αντώνης Καραγιάννης: Η μάνα του κρατούμενου, χαρακτικό
XIV
Αχ, γιέ μου, γιέ μου, γιόκα μου, δε δύναμαι άλλο η έρμη,
χτυπούν, χτυπούν τα δόντια μου σα να με πιάνει θέρμη
Και θέλω να κουκουλωθώ πιο πάνου απ’ το κεφάλι
κι ούτε ήλιο πια να ματαïδώ, και να, πετιέμαι πάλι
Να πω, να πω τις χάρες σου, ναν τις ξαναναστήσω
σα νάταν, γιέ μου, μπορετό να σε γυρίσω πίσω.
……………………………….
Γιώργος Σικελιώτης, Θρήνος 1, 1960-65
Γιώργος Σικελιώτης, Θρήνος, 1960-65
XV
Στο παραθύρι στέκοσουν κ’ οι δυνατές σου οι πλάτες
φράζαν ακέρια τη μπασιά, τη θάλασσα, τις τράτες
Κι ο ίσκιος σου σαν αρχάγγελος πλημμύριζε το σπίτι
και κει στ’ αυτί σου σπίθιζε η γαζία του αποσπερίτη.
Κ’ είταν το παραθύρι μας η θύρα όλου του κόσμου
κ’ έβγαζε στον παράδεισο που τ’ άστρα ανθίζαν, φως μου.
………………………………
Η Florence Owens Thompson χήρα με εφτά παιδιά, στην Αμερική της οικονομικής κρίσης (1936). Φωτογραφία της Dorothea Lange
Η Florence Owens Thompson χήρα με εφτά παιδιά, στην Αμερική της οικονομικής κρίσης (1936). Φωτογραφία της Dorothea Lange
XVI
Τι έκανες, γιέ μου, εσύ κακό; Για τους δικούς σου κόπους
την πλερωμή σου ζήτησες απ’ άδικους ανθρώπους.
Λίγο ψωμάκι ζήτησες και σούδωκαν μαχαίρι,
τον ιδρώτα σου ζήτησες και σούκοψαν το χέρι.
………………………..……
Ω, γιέ μου, αυτοί που σ’ έσφαξαν σφαγμένα να τα βρούνε
τα τέκνα τους και τους γονιούς και στο αίμα να πνιγούνε.
………………………………
Κώστας Μαλάμος: Ξεκλήρισμα, 1946 (Παστέλ)
Κώστας Μαλάμος: Ξεκλήρισμα, 1946 (Παστέλ)
XVII
………………………..……
Κόσμος περνά και με σκουντά, στρατός και με πατάει
κ’ εμέ το μάτι ουδέ γυρνά κι ουδέ σε παρατάει.
Και, δες, μ’ ανασηκώνουνε χιλιάδες γιους ξανοίγω,
μά, γιόκα μου, απ’ το πλάγι σου δε δύνουμαι να φύγω.
……………………..………
Τώρα οι σημαίες σε ντύσανε. Παιδί μου, εσύ, κοιμήσου,
και γω τραβάω στ’ αδέλφια σου και παίρνω τη φωνή σου.
«Μάνα με παιδί» (1963), του Α. Τάσσου. Ξυλογραφία σε πλάγιο ξύλο
«Μάνα με παιδί» (1963), του Α. Τάσσου. Ξυλογραφία σε πλάγιο ξύλο
XVIII
……………………..………
Δεν είναι ξόδι τούτο δω, πιότερο γάμος μοιάζει,
δάκρυ και γέλιο, αγάπη, οργή, το κάθε μάτι στάζει.
……………………..………
Πουλί μου, χίλιες δυό ζωές με σένανε με δένουν,
κι όσοι αγαπιούνται, και νεκροί, ποτέ τους δεν πεθαίνουν.
Κι αν δε λυγάω σε προσευχή, τα χέρια κι αν δεν πλέκω,
γιέ μου, το ξέρεις, πιο από πριν τώρα κοντά σου στέκω.
"Η Μάνα Παναγιά της Γυάρου", πυρογραφία του Γιώργου Φαρσακίδη
“Η Μάνα Παναγιά της Γυάρου”, πυρογραφία του Γιώργου Φαρσακίδη
XIX
…………………..…………
Για το αίμα πούβαψε τη γης αντρειεύτηκαν τα πλήθια,
―δάσα οι γροθιές, πέλαα οι κραυγές, βουνά οι καρδιές, τα στήθεια.
Έσμιξε η μπλούζα το χακί, φαντάρος τον εργάτη
κι αστράφτουν όλοι μια καρδιά ― βουλή, σφυγμός και μάτι.
Ω, τι όμορφα σαν σμίγουνε, σαν αγαπιούνται οι άνθρωποι,
φεγγοβολάνε οι ουρανοί, μοσχοβολάνε οι τόποι.
Κι όπως περνάν, λεβέντηδες, γεροί κι αδελφωμένοι,
λέω και θα καταχτήσουνε τη γης, την οικουμένη.
……………………………….
Χαροκαμένες μάνες στην Ήπειρο (1940). Φωτογραφία του Κώστα Μπαλάφα
Χαροκαμένες μάνες στην Ήπειρο (1940). Φωτογραφία του Κώστα Μπαλάφα
XX
Γλυκέ μου, εσύ δεν χάθηκες, μέσα στις φλέβες μου είσαι.
Γιέ μου, στις φλέβες ολουνών, έμπα βαθιά και ζήσε.
Δες, πλάγι μας περνούν πολλοί, περνούν καβαλλαραίοι, ―
όλοι στητοί και δυνατοί και σαν κ’ εσένα ωραίοι.
Ανάμεσά τους, γιόκα μου, θωρώ σε αναστημένο, ―
το θώρι σου στο θώρι τους μυριοζωγραφισμένο.
Και γώ η φτωχή και γώ η λιγνή, μεγάλη μέσα σ’ όλους,
με τα μεγάλα νύχια μου κόβω τη γη σε σβώλους
Και τους πετάω κατάμουτρα στους λύκους και στ’ αγρίμια
που μούκαναν της όψης σου το κρούσταλλο συντρίμμια.
Κι ακολουθάς και συ νεκρός, κι ο κόμπος του λυγμού μας
δένεται κόμπος του σκοινιού για το λαιμό του οχτρού μας.
Κι ως τόθελες (ως τόλεγες τα βράδια με το λύχνο)
ασκώνω το σκεβρό κορμί και τη γροθιά μου δείχνω.
Κι αντίς τ’ άφταιγα στήθεια μου να γδέρνω, δες, βαδίζω
και πίσω από τα δάκρυα μου τον ήλιον αντικρύζω.
Γιέ μου, στ’ αδέρφια σου τραβώ και σμίγω την οργή μου,
σου πήρα το ντουφέκι σου· κοιμήσου, εσύ, πουλί μου.
Βάσω Κατράκη, χάραξη σε πέτρα
Βάσω Κατράκη, χάραξη σε πέτρα
ΠΗΓΗ.http://sibilla-gr-sibilla.blogspot.gr/

Αφιερωμένο στην Γιορτή της Μητέρας: “ΓΥΝΑΙΚΑ ΕΛΛΗΝΙΔΑ”



site analysis


από τον χρήστη ΕΡΩΣ ΕΛΛΑΣ 

"ΓΥΝΑΙΚΑ ΕΛΛΗΝΙΔΑ": Ύμνος των ΕΡΩΣ ΕΛΛΑΣ με αφορμή την Γιορτή της Μητέρας. 

Με αφορμή την Γιορτή της Μητέρας, το συγκρότημα «ΕΡΩΣ ΕΛΛΑΣ»παρουσιάζει τον Υμνο «Γυναίκα Ελληνίδα». Το τραγούδι είναι αφιερωμένο στην πολύτιμη και διαχρονική προσφορά της Ελληνίδας στην Ιστορία του τόπου μας. Οι ΕΡΩΣ ΕΛΛΑΣ απονέμουν φόρο τιμής στις Ελληνίδες Ηρωίδες διαχρονικά που πρόσφεραν την ζωή τους στην Πατρίδα και γαλούχησαν τους Έλληνες με τα Αθάνατα Ιδανικά της Φυλής!

Ακολουθούν οι στίχοι:

"ΓΥΝΑΙΚΑ ΕΛΛΗΝΙΔΑ" 

Μουσική: Φώτης Μήλιος, Στίχοι: Αρτ Κυδωνάκης 

Των Αμαζόνων φόρεσες
το ατίθασο ζωνάρι
και σαν Γοργώ μάς έμαθες
το «Ταν ή επί Τας»..
Σαν Μούσα του Απόλλωνα
Ιέρεια με χάρη,
την γνώση και την έμπνευση
εχάρισες σε μας! 

Μόνον εσύ γέννησες θεούς
Γυναίκα Ελληνίδα..
Της πολεμίστρας Αθηνάς
Κόρη και Ηρωίδα..
Μόνον εσύ γέννησες θεούς
Μητέρα Ελληνίδα
Της Υπερμάχου Παναγιάς
Εικόνα και αχτίδα!

Σουλιώτισσα δεν λύγισες
στου Ζάλογγου την ζάλη
και έρανες τον θάνατο
με άνθη λευτεριάς..
Στης Λασκαρίνας στάθηκες
το αλύγιστο κατάρτι
και σαν Μαντώ θυσίασες
το βιός σου για εμάς..

Από της Βέμπο την φωνή
πήρες ορμή μεγάλη.
Της Πίνδου διάβηκες κορφές
με πυρομαχικά..
Τους Γερμανούς δεν σκιάχτηκες
Λέλα Καραγιάννη,
περήφανα εστάθηκες
στ’ απόσπασμα μπροστά..

Μόνον εσύ γέννησες θεούς
Γυναίκα Ελληνίδα..
Της πολεμίστρας Αθηνάς
Κόρη και Ηρωίδα..
Μόνον εσύ γέννησες θεούς
Μητέρα Ελληνίδα
Της Υπερμάχου Παναγιάς
Εικόνα και αχτίδα!

Το αίμα που έχυσε στην γη
η Ηρώ Κωνσταντοπούλου
θα βγάζει πάντα Έλληνες
με αγνά ιδανικά..
Γιατί τον δρόμο δίδαξε
η Χαρά μας Νικοπούλου
και στους εγκλωβισμένους
η Ελένη η Φωκά..!

Μόνον εσύ γεννάς θεούς
Γυναίκα Ελληνίδα..
Της πολεμίστρας Αθηνάς
Κόρη και Ηρωίδα
Μόνον εσύ γεννάς θεούς
Μητέρα Ελληνίδα
Της Υπερμάχου Παναγιάς
Εικόνα και ελπίδα!

Πηγή: https://erosellas.blogspot.gr/

Πότε είναι η Ορθόδοξη κι Ελληνική εορτή της Μητέρας.



site analysis


Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου 

Η Εορτή της Υπαπαντής του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού, από τον Ορθόδοξο λαό καλείται και Εορτή της Παναγίας.  Τα παλιά χρόνια την ημέρα της Υπαπαντής του Χριστού, στις 2 Φεβρουαρίου γιόρταζαν τη γιορτή της μάνας.  Τούτο εγίνετο και επίσημα στα σχολεία.  Μάλιστα ορίσθηκε από το Υπουργείο Παιδείας το έτος 1929  να γιορτάζεται  η γιορτή της μάνας στις 2 Φεβρουαρίου, την εορτή της Υπαπαντής. Δυστυχώς κατά τη δεκαετία του 1960 άρχισε να γιορτάζεται η γιορτή της μάνας, τη δεύτερη Κυριακή του Μαΐου, σύμφωνα με τα  παιχνιδίσματα του δυτικότροπου συναισθηματισμού. 

Αυτή την εόρτιο μέρα της Υπαπαντής του Κυρίου, που κατά τονΆγιο Ανδρέα Κρήτης  «η Ιερά Μήτηρ, και του Ιερού υψηλοτέρα, επί το Ιερόν παραγέγονεν, εμφανίζουσα τω κόσμω, τον του κόσμου Ποιητήν», ο Ορθόδοξος λαός συνήθιζε να γιορτάζει και  τη γιορτή της μάνας, τιμώντας   την του Θεού Μητέρα, που κατ’ εξοχή έχει ως πρότυπο μητέρας. 

Ο απλός Ορθόδοξος λαός την εορτή της Υπαπαντής, την καλεί γιορτή της Παναγίας.  Το Θεομητορικό πρόσωπο της Παναγίας, αποτελεί πρότυπο για παραδειγματισμό για κάθε Χριστιανή μητέρα, που θέλει να αγαπά σωστά τα παιδιά της, υπερβαίνοντας την κατά φύσιν αγάπη.  Όπως επισημαίνει ο Άγιος Βασίλειος, η κατά φύσιν αγάπη μήτε επαινετή είναι, μήτε κατακριτέα.  Η υπέρ φύσιν αγάπη είναι επαινετή.

Έχοντας λοιπόν ως πρότυπο μητέρας την Παναγία μας, τη μάνα των ορφανών, των πονεμένων, των αδικημένων, είναι δυνατό η κάθε Χριστιανή μητέρα να υπερβεί την κατά φύσιν αγάπη, μια αγάπη που δοκιμάζεται μόλις το παιδί της δρασκελίσει το κατώφλι του σπιτιού της για να παίξει με τα γειτονόπουλα.  Πρότυπο έχει την αγάπη εκείνη που έχει την ευωδία μια άλλης αρχοντιάς. Τότε λοιπόν η Χριστιανή μητέρα θα υποδεικνύει στα παιδιά της, όπως και ο Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος το «Εκείνον δει αυξάνειν, εμέ δε ελαττούσθαι» (Ιω. 3,30).  Το παράδειγμα εκείνης της υπέρ φύσιν αγάπης, που δεν περιορίζεται στους «αγαπώντας ημάς» είναι επαινετό. 

Αξίζει να αναφέρουμε ότι πέρυσι στην ενορία του Τσεραμιού της Ιεράς Μητροπόλεως Μονεμβασίας και Σπάρτης, τα παιδιά των Κατηχητικών τίμησαν την Ορθόδοξη γιορτή της Μητέρας, την Κυριακή 1η Φεβρουαρίου 2015, μετά την Κυριακάτικη Θεία Λειτουργία. Αποτελεί αξιέπαινο παράδειγμα προς μίμηση για τα παιδιά όλων των Κατηχητικών.  Ανεξάρτητα από το τι όρισε η παραπαίουσα εκκοσμικευμένη Παιδεία, θα πρέπει σε επίπεδο Κατηχητικών, να γιορτάζεται  η γιορτή της μάνας στις 2 Φεβρουαρίου, την εορτή της Υπαπαντής του Κυρίου.

πηγή

H γιορτή της Ελληνίδας μητέρας, στον καιρό της οικονομικής κρίσης.



site analysis

Από την συντακτική ομάδα του medlabnews.gr 

Η γιορτή της μητέρας, που εορτάζεται κάθε χρόνο τη δεύτερη Κυριακή του Μαΐου, δεν αντιπροσωπεύει μόνο μια καθιερωμένη ευκαιρία αναγνώρισης και εκτίμησης του ρόλου της μητέρας, αποτελεί προσωπική υπόθεση κάθε ανθρώπου, μια ιδιαίτερη μέρα για όλους μας.

Μια μέρα αφιερωμένη στις μητέρες όλου του κόσμου, στα πρόσωπα που μας φέρνουν στον κόσμο, μας μεγαλώνουν, μας στηρίζουν, μας ενισχύουν, διαπλάθοντας την προσωπικότητά μας. Ημέρα τιμής και αναγνώρισης, για το πιο σημαντικό πρόσωπο της ζωής μας, τη μητέρα μας. 

Με τη σημερινή επέτειο ουσιαστικά ο κάθε ένας από εμάς τιμά το ανθρώπινο γένος, τιμά την ανεκτίμητη προσφορά της μητέρας στην κοινωνία. Στη μεγάλη ηρωίδα της ζωής μας, στο σύμβολο της στοργής, της ανιδιοτέλειας και της θυσίας, που μας δημιουργεί, μας ανατρέφει, μας φροντίζει, μας προσφέρει απλόχερα την άδολη αγάπη της και τη στοργή της, μας συμβουλεύει, μας καθοδηγεί, μας ενθαρρύνει, μας στηρίζει, μας προτρέπει και μας προστατεύει, οφείλουμε να της καταθέτουμε καθημερινά αγάπη, σεβασμό, ευγνωμοσύνη και εκτίμηση.

Η γιορτή της μητέρας είναι η κοινή γιορτή των ανθρώπων. Είναι η παγκόσμια αναγνώριση της υψηλής αποστολής της μητέρας και της κοινωνικής της προσφοράς.

Σήμερα η Ελληνίδα μάνα βάλλεται πανταχόθεν. Είναι άνεργη, παλεύει με πολλά οικονομικά προβλήματα, αντιμετωπίζει την μιζέρια της γραφειοκρατίας, είναι αυτή που δέχεται της πιέσεις καθημερινά. Και πιέζεται από την ακρίβεια, από την ανεργία, από το περιβάλλον, από την διαλυμένη παιδεία, από την διαλυμένη υγεία και έρχεται αντιμέτωπη με την κατάθλιψη που διαπερνά την χώρα.

Ο ρόλος της σημερινής Ελληνίδας μάνας είναι σημαντικός περισσότερο από παλαιότερα. 

Ο σημαντικός ρόλος της γυναίκας ως μητέρα, αναγνωριζόταν από την αρχαιότητα στην Ελλάδα. Η Γαία, η μητέρα Γη, υπήρξε από τις σημαντικότερες θεότητες, η προσωποποίηση της φύσης, που γεννά όλο τον κόσμο. 

Στη σύγχρονη ελληνική ζωή η μάνα παραμένει το βασικό πρόσωπο μέσα στην οικογένεια και κοινωνία, παρά τις μεγάλες αλλαγές και διαφοροποιήσεις που παρατηρούμε στην Ελλάδα των τελευταίων χρόνων. Ως πυλώνας της σύγχρονης ελληνικής οικογένειας, η μητέρα, προσπαθεί να διασφαλίσει ένα ασφαλές, ήρεμο και ευτυχισμένο περιβάλλον και με υπομονή, κουράγιο και δύναμη ψυχής να εμφυσήσει αρχές, αξίες, ιδανικά και ήθος στα παιδιά της, προκειμένου να ενταχθούν στην κοινωνία ως άξιοι και χρήσιμοι πολίτες.

Σήμερα η σύγχρονη Ελληνίδα μητέρα αντιμετωπίζει μια μεγάλη πρόκληση.

Πώς θα συνδυάσει μια ισορροπημένη σχέση ανάμεσα στον παραδοσιακό της ρόλο και στη φιλοδοξία της για την επαγγελματική της ανέλιξη;

Πώς θα αποφύγει τον εφιάλτη της συνύπαρξης της αποτυχημένης μητέρας με το όνειρο της επαγγελματικής εξέλιξης;

Άλλωστε η μεγάλη οικονομική κρίση έχει διαφοροποιήσει πάρα πολύ τα κοινωνικά δεδομένα και η απόκτηση ενός παιδιού δημιουργεί φοβέρες πιέσεις στα σημερινά ζευγάρια.

Ως συνέπεια αυτού του διλήμματος, στην Ελλάδα έχει παρατηρηθεί αύξηση των αμβλώσεων από εργαζόμενες γυναίκες, που φοβούνται ότι μια εγκυμοσύνη ίσως γίνει αιτία για απόλυση από την εργασία τους ή ακόμα πιο πολύ δεν θα μπορέσουν να αντιμετωπίσουν τις οικονομικές επιβαρύνσεις της σημερινής εποχής.

Για την κατάσταση αυτή ευθύνες έχει η πολιτεία αλλά και όσοι λησμονούν να τονίζουν τη μεγάλη αξία της γυναίκας-μητέρας. 

Ιδιαίτερα η πολιτεία έχει υποχρέωση να σταθεί δίπλα στη σύγχρονη γυναίκα στους πολλαπλούς ρόλους που έχει αναλάβει: της μητέρας, της συζύγου, της εργαζόμενης. 

Σε μια εποχή που μεταβάλλεται με ραγδαίους ρυθμούς, ο ρόλος της μητέρας γίνεται διαρκώς πιο δύσκολος και απαιτητικός. Ο σεβασμός και η τιμή στο πρόσωπό της, πέρα από την αυτονόητη υποχρέωση του καθένα μας, υπαγορεύεται και από την ανάγκη της αναγνώρισης της προσφοράς της μητρότητας, στην οικογενειακή, κοινωνική συνοχή και ευρυθμία. 

Χρόνια Πολλά σε όλες τις μητέρες γεμάτα υγεία και δύναμη για το πολύτιμο έργο που επιτελούν στη ζωή, για την ανεκτίμητη και υψηλή αποστολή που έχουν. Χρόνια Πολλά σε όλες τις μητέρες του κόσμου και ακόμα πιο πολλά στην Ελληνίδα μάνα! 

πηγή

ΣΧΟΛΙΟ
Να υπενθυμίσουμε ότι η Παγκόσμια ημέρα της Μητέρας ή όπως συνηθίζει να λέγεται στην πατρίδα μας η Γιορτή της Μητέρας, είναι μια από τις παγκόσμιες ημέρες που έχει θεσπίσει ο ΟΗΕ και αποτελούνεντολές της Νέας Τάξης Πραγμάτων που σκοπό έχουν να παγκοσμιοποιήσουν την υφήλιο πολτοποιώντας και εξαλείφοντας τις τοπικές εθνικές ιδεολογίες... (δείτε εδώ για τις Παγκόσμιες Ημέρες)
(Επίσης διαβάστε ΕΔΩ για την Νέα Τάξη και τον τρόπο επιβολής της) 

Οι Ορθόδοξοι Ελληνες γιορτάζουν από αιώνων την εορτή της Μητέρας την ημέρα της Υπαπαντής Του Κυρίου. (δείτε ΕΔΩ)

Οφείλουμε να αγνοούμε και να μην τηρούμε όσα επιτάσσει η Παγκόσμια Νέα Τάξη και να τηρούμε με ευλάβεια όσα οι πρόγονοί μας μας κληροδότησαν μέσα από την Ελληνορθόδοξη παράδοσή μας.


Να συμπληρώσω επίσης ότι η Ορθόδοξη θεώρηση για την γυναίκα δίνει πρωτεύονται ρόλο στην μητρότητα και την συζυγία και δευτερεύοντα στην εργασία...
Δυστυχώς οι σύγχρονες φεμινιστικές ιδεές που έχουν τις τελευταίες δεκαετίες παρεισφρύσει και στην πατρίδα μας, θεωρούν ότι για να υπάρχει ισότητα μετάξύ των 2 φύλων απαιτείται η γυναίκα να μιμείται τον άνδρα...

Ετσι επιδιώκεται η κατάργηση των παραδοσιακών ρόλων του άντρα και της γυναίκας από την Νέα Τάξη με αποτέλεσμα την δραματική αύξηση των εκτρώσεων/φόνων, αλλά και την ουσιαστική διάλυση της οικογένειας με κατακόρυφη αύξηση των διαζυγίων, καθώς η γυναίκα αποδείχθηκε φθηνό εργατικό δυναμικό και οδηγήθηκε στην εργασία, ενώ ταυτόχρονα της θόλωσαν το μυαλό με οικονομικές ανεξαρτησίες, χειραφετήσεις κλπ...
Δυστυχώς δεν αντιλήφθηκαν οι ελληνίδες ότι η ισότητα δεν συνεπάγεται την αντιστροφή ή την ανατροπή των ρόλων του άνδρα και της γυναίκας...

Οταν έχουμε έναν γιατρό και έναν βαρκάρη μπορούν οι δύο αυτοί να απολαμβάνουν την πλήρη ισότητα μέσα ακριβώς από τους ρόλους τους...
Ο μεν γιατρός θα κληθεί να σώσει τον βαρκάρη όταν αρρωστήσει, αλλά κι ο βαρκάρης θα βάλει στην βάρκα του τον γιατρό να τον περάσει απέναντι....
Για να εξασφαλισθεί η ισότητα αυτών των δύο ανθρώπων δεν χρειάζεται να γίνουν και οι 2 γιατροί ή και οι 2 βαρκάρηδες...

Η παραδοσιακή Ελληνορθόδοξη οικογένεια έχει πλήρη ισότητα και διάκριση ρόλων...
Ο πατέρας εξασφαλίζει τα προς το ζήν της οικογενείας του και παρέχει ασφάλεια και σταθερότητα στα μέλη της. Η δε μάνα ανατρέφει με τις ελληνορθόδοξες αρχές τα παιδιά της και φροντίζει ως βασίλισσα ουσιαστικά του σπιτιού, τα του οίκου της...
Ετσι εξασφαλίζονται οι σχέσεις του ζεύγους και κάθε μέλος της οικογένειας (και τα παιδιά) γνωρίζει τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του...

Οταν αυτές οι σχέσεις και οι ρόλοι διαταραχθούν τότε η οικογένεια στην χειρότερη περίπτωση διαλύεται και στην "καλύτερη" βγάζει παντελώς ανίκανους και πιθανότατα άθεους ανθρώπους στην κοινωνία...

Υπάρχει όπως ανέφερα και παραπάνω μια πλασματική εντελώς εικόνα για την γυναίκα όσον αφορά την οικονομική ανεξαρτησία της από τον άνδρα...
Η οικογένεια οφείλει να έχει έναν κοινό προϋπολογισμό... μια κοινή "τσέπη".
Ασχετα αν ο πατέρας οφείλει να γεμίζει αυτήν τήν "τσέπη", η διαχείριση αναπόφευκτα πρέπει να γίνεται από κοινού με την σύζυγο...
Εξάλλου οι παροχές και η προσφορά της μητέρας στην οικογένεια είναι τέτοια που ουσιαστικά δεν ξεπληρώνεται ακόμα κι αν ο άντρας της κατέθεται μηναίως όλον τον μισθό του... Συνεπώς δικαιωματικά της ανήκει η συνδιαχείριση των οικονομικών της οικογενείας και πρέπειμάλιστα να υπερισχύει η άποψη της όσον αφορά την οικονομική διαχείριση της καθημερινότητας του σπιτιού...

Αν η ελληνική κοινωνία επιθυμούμε να έχει καλές κι άξιες οικογένειες και να παράγει χρήσιμους ανθρώπους στην κοινωνία και στην πατρίδα, τότε οφείλουμε να δίνουμε αξιοπρεπείς μισθούς στους πατεράδες ανάλογα με τα στόματα που έχουν να θρέψουν, επίσης σημαντικά χρηματικά επιδόματα στις μανάδες για την ανατροφή των παιδιών τους ώστε να μην χρειάζεται να εργάζονται... αλλά να αφοσιώνονται στην οικογενειά τους.

Με τον τρόπο αυτό δεν χρειάζονται ούτε ολοήμερα σχολεία, ούτε παιδικοί σταθμοί, ούτε νταντάδες κλπ... (όλα αυτά τα νεοταξίτικα κατασκευάσματα που φτιάχθηκαν για να εξυπηρετήσουν δήθεν την εργαζόμενη μητέρα... έχουν σαν αποτέλεσμα άλλωστε να μένουν τα παιδιά ατελειώτες ώρες καθημερινά χωρίς τους γονείς τους και υπό την επίβλεψη ανθρώπων που έχουν αμφίβολη ηθική και πνευματική υπόσταση, αλλά και ακόμα χειρότερα στην σύγχρονη νεοελληνική νεοταξίτικη κοινωνία μας, υπακούουν σε ένα ωρολόγιο πρόγραμμα που ορίζεται από το Υπουργείο (ΜΗ ΕΘΝΙΚΗΣ) Παιδείας.... που όπως πλεον πολύ καλά γνωρίζουμε αποτελεί το κύριο άντρο της νεοταξίτικης προπαγάνδας σε όλες τις δυτικές κοινωνίες, αφού με τις εντολές των Υπουργείων  Παιδείας των χωρών ουσιαστικά "παράγονται" οι αυριανοί αλλοτριωμένοι και παγκοσμιοποιημένοι πολίτες χωρίς εθνικά χαρακτηριστικά...

Ας ξαναγυρίσουμε όμως στο οικονομικό σκέλος της γυναικείας εργασίας... 
  
Κάποτε κάποιος σύγχρονος οικονομολόγος είχε πει...
"Αν μια μέρα όλες οι γυναίκες αποφάσιζαν να μείνουν στο σπίτι τους στην οικογένεια τους και να μην ξαναπάνε να εργαστούν, σύμφωνα με τις αρχές της οικονομίας θα συνέβαινε το εξής: η προσφορά εργασίας (εφόσον θα υπήρχαν ΜΟΝΟ οι άντρες στην αγορά εργασίας) θαμειωνόταν δραματικά και η ζήτηση για εργασία θα αυξανόταν επίσης δραματικά... Αυτό θα είχε σαν συνέπειες 2 στοιχεία:
Πρώτον θα εξαλειφόταν οριστικά το θέμα της ανεργίας...  
Και δεύτερον θα διπλασιαζόταν ο μισθός των ανδρών.... (όλοι καταλαβαίνουμε γιατί εφόσον όλοι θα παρακάλαγαν να βρουν προσωπικό)"

Αυτό το σενάριο όμως δεν συμφέρει την Νέα Τάξη και τους πλούσιους οι οποίοι επιδιώκουν να έχουν τις γυναίκες να εργάζονται ώστε να διπλασιάζουν το εργατικό δυναμικό και να κρατάνε μειωμένους τους μισθούς μέσω της ανεργίας... 

Τα όσα υποστήριξα στις παραπάνω θέσεις, ισχύουν κατά το πλείστον και θα έπρεπε να αποτελούν τα πιστεύω της κοινωνίας μας, όμως παράλληλα θέλω να επισημάνω ότι υπάρχουν περιπτώσεις που άξιες γυναίκες βρέθηκαν χήρες με παιδιά ή διαζευγμένες ή και άγαμες μητέρες, και αναγκάστηκαν να εργαστούν για να αναθρέψουν τα παιδιά τους...

Με λίγα λόγια αναγκάζονται να σταθούν στην οικογένειά τους και πατέρες και μάνες ταυτόχρονα...
Αυτές οι εξαιρέσεις πρέπει να θεωρούνται αξιέπαινες και η πολιτεία να βοηθάει όσο μπορεί αυτές τις οικογένειες με ειδικούς νόμους, επιδόματα και ειδική προστασία...  

Φίλοι και συνέλληνες πρέπει να κατανοήσουμε ότι η ηθική και πνευματική παρακμή την οποία όλοι ομολογούν τις τελευταίες 6-7 δεκαετίες οφείλεται στην πλασματική χειραφέτηση της γυναίκας...

Μια χειραφέτηση που διέλυσε την οικογένεια, που αποτελεί το ζωντανό κύτταρο της κοινωνίας...

Το ότι είναι πλασματική αποδεικνύεται με ένα και μόνο απλό επιχείρημα...
Ενώ όλοι (οι οπαδοί της παγκοσμιοποίησης και των ξενόφερτων φεμινιστικών ιδεολογιών) διατυμπανίζουν ότι η σύγχρονη γυναίκα εξισώνεται με τον άντρα... ταυτόχρονα ζούμε την πλήρη εκμετάλλευσή της...

Οι σύγχρονες γυναίκες εκπορνεύονται πολύ περισσότερο από τις παλιότερες... (μια ματιά στα σεξοπεριοδικά στα περίπτερα και στις σεξουαλικού περιεχομένου τηλεοπτικές εκπομπές της μεταμεσονύκτιας τηλέορασης αρκεί)...
Οι σύγχρονες γυναίκες πέφτουν θύματα σωματεμπορίας (trafficking)...
Οι σύγχρονες γυναίκες καλούνται πολύ συχνά να παίζουν πολλαπλούς ρόλους μέσα στην ίδια τους την οικογένεια δουλεύοντας έξω σαν άντρες και στο σπίτι σαν νοικοκυρές χωρίς έλεος... (πράγμα που πολλές φορές οδηγέι και πάλι σε διάλυση πολλές οικογένειες...)

Πρέπει να χωνέψουμε ότι σε γενικές γραμμές τον ρόλο της μητέρας δεν ειναι δυνατόν να τον κάνει καλύτερα από την γυναίκα ο άντρας και ταυτόχρονα είναι καταστροφικό η γυναίκα να παριστάνει τον άντρα... (χωρίς βέβαια να πούμε ότι αυτό είναι απόλυτο... απλά είναι ο κανόνας και όλοι οι κανόνες έχουν τις εξαιρέσεις που τους επιβεβαιώνουν).


Κλείνοντας θα σας μεταφέρω λίγα λόγια του Αγίου Παϊσίου για το ανδρόγυνο και την οικογένεια:

Όταν αποφασίζει ο νέος να ακολουθήσει την έγγαμη ζωή, τότε η επιλογή της συντρόφου του πρέπει να γίνει με πνευματικά κριτήρια. Αν έχουν και οι δύο φόβο Θεού και ταπείνωση, τότε μπορούν να πορευθούν μαζί και να περάσουν το κακό ρεύμα του κόσμου. Σχετικά με τη διαφορά των χαρακτήρων μεταξύ των ανδρογύνων ο Γέροντας δηλώνει ότι σε αυτή κρύβεται η αρμονία του Θεού, καθώς οι διαφορετικοί χαρακτήρες δημιουργούν αρμονία. Οι μικροδιαφορές των χαρακτήρων των συζύγων βοηθούν να δημιουργηθεί μια αρμονική οικογένεια, γιατί ο ένας συμπληρώνει τον άλλο. Και στην αγωγή των παιδιών, όταν οι σύζυγοι είναι διαφορετικοί χαρακτήρες, μπορούν περισσότερο να βοηθήσουν τα παιδιά να βρίσκουν μια ισορροπία. 

Ο Θεός τα ρύθμισε όλα με σοφία. Με άλλα χαρίσματα προίκισε τον άνδρα, με άλλα τη γυναίκα. Η αγάπη όμως τους ενώνει. Μέσα στην αγάπη είναι ο σεβασμός. Μέσα στο σεβασμό είναι η αγάπη. Το ένα είναι συνυφασμένο με το άλλο. Και ο φόβος που αναφέρεται στο Ευαγγέλιο δεν πρέπει να παρερμηνεύεται. Αυτός ο φόβος σημαίνει να αισθάνεσαι δέος. Είναι κάτι το ιερό. Αυτό όμως που ενώνει περισσότερο τους συζύγους είναι η ευγνωμοσύνη. Ο ένας αγαπάει τον άλλο για αυτό που του χαρίζει. Η γυναίκα δίνει στον άνδρα την εμπιστοσύνη, την αφοσίωση, την υπακοή. Ο άνδρας δίνει στη γυναίκα τη σιγουριά ότι μπορεί να την προστατέψει. Μεταξύ τους τα ανδρόγυνα πρέπει να έχουν την εξαγνισμένη αγάπη, για να έχουν αλληλοπαρηγοριά και να μπορούν να ασκούν τα πνευματικά τους καθήκοντα. Για να ζήσουν αρμονικά χρειάζεται να βάλουν εξαρχής ως θεμέλιο της ζωής τους την αγάπη, την ακριβή αγάπη, που βρίσκεται μέσα στην πνευματική αρχοντιά, στη θυσία και όχι την ψεύτικη, την κοσμική, τη σαρκική. Όταν υπάρχει αγάπη και μακριά να βρεθεί ο ένας από τον άλλο, θα βρίσκονται κοντά, γιατί την αγάπη του Χριστού δεν τη χωρίζουν αποστάσεις." 

Διαβάστε όλες τις συμβουλές του ΕΔΩ  
ΠΗΓΗ.http://koukfamily.blogspot.gr/