Κυριακή 11 Αυγούστου 2019

Μια βασίλισσα πραγματικά ελεύθερη



site analysis



ren
Μια  φορά και έναν καιρό σ’ ένα βασίλειο της Αραβίας ζούσε μια βασίλισσα που ονομαζόταν Λάιλα. Η σοφία της φώτιζε τη γη σαν τον ήλιο, η ομορφιά της τύφλωνε τους άντρες και τα πλούτη της ήταν αμύθητα.
Ένα πρωινό, ο επικεφαλής σύμβουλός της ζήτησε να την δει και της είπε:
– Μεγαλειοτάτη! Είστε η σοφότερη, η ομορφότερη και πλουσιότερη γυναίκα στον κόσμο. Αλλά έχω ακούσει δυσάρεστα πράγματα για Σας. Μερικοί υπήκοοί σας γελούν ή διαμαρτύρονται για τις αποφάσεις σας. Γιατί, παρά τα όσα έχετε προσφέρει για το βασίλειό σας, δεν είναι ακόμα ικανοποιημένοι.
Η βασίλισσα χαμογέλασε και του απάντησε:
– Πιστέ μου σύμβουλε, γνωρίζεις πόσα έκανα για το βασίλειό μου. Όλοι οι πολίτες των επτά επαρχιών, που βρίσκονται υπό τον έλεγχό μου, απολαμβάνουν την ειρήνη και την ευημερία. Σε όλες τις πόλεις, οι αποφάσεις του δικαστών μου είναι δίκαιες και εμπνευσμένες. Μπορώ να κάνω σχεδόν ό,τι θέλω. Μπορώ να διατάξω να κλείσουν  τα σύνορα, να αμπαρώσω τις πύλες του ανακτόρου, να σφραγίσω   όλα τα θησαυροφυλάκια επ’ αόριστον. Αλλά υπάρχει ένα πράγμα που δεν μπορώ να κάνω: να αναγκάσω  τους ανθρώπους του βασιλείου μου να κλείσουν το στόμα τους. Δεν έχει σημασία τι και πόσα ψέματα λένε οι άνθρωποι. Το σημαντικό είναι να συνεχίσουμε να κάνουμε αυτό που θεωρούμε σωστό, δίκαιο και  αληθινό.
Paulo Coelho ( μετάφραση από τα αγγλικά: Αθαν. Αστ. Γκάτζιος)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου